جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

پژوهش کشور، چشم‌انتظار سهم ۷ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۵ مانده است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6660
چهارشنبه، ۱۰ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:51

پژوهش کشور، چشم‌انتظار سهم ۷ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۵ مانده است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: سهم اعتبار پژوهشی از بودجه ۹۵، به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان هنوز تامین نشده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی در حاشیه اولین سمینار استقرار نظام HSE در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم اعتبار پژوهشی در برنامه بودجه سال ۹۵، هفت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: به دلیل مشکلات، هنوز این اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی بر اساس جدول ۱۴ لایحه بودجه ۹۵ تخصیص داده نشده است که البته طی مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه و خزانه انجام داده‌ایم، به احتمال زیاد در نیمه دوم شهریورماه تامین اعتبار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: همچنین زیرساخت تجهیزات یکی از مسائل اصلی بوده است که در برنامه بودجه ۹۵، نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها (در جدول ۱۴ لایحه بودجه ۹۵) پیش‌بینی شده بود که هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: البته ۴۰۰ میلیون دلار نیز برای بودجه ۹۵ جهت تامین تجهیزات در نظر گرفته شده بود که این مبلغ در مجلس قبل تصویب نشد؛ اما  از طریق دولت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم تامین اعتبار این مبلغ را به تصویب برسانیم.

دکتر احمدی به شبکه «شاعا» نیز اشاره کرد و گفت: این شبکه در راستای استفاده بهینه از تجهیزات موجود راه‌اندازی شد؛ چراکه تجهیزات موجود در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌ها که شامل میزان خدمات‌دهی، خروجی، قراردادها و به‌روز بودن تجهیزات است، انجام می‌شود که حمایت مالی بر اساس این رتبه‌بندی خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: البته قبلا نیز شاخص‌هایی در این حوزه داشتیم که بر اساس آن دفتر حمایت و پشتیبانی به آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نمره می‌داد؛ اما این رتبه‌بندی به ما کمک می‌کند که به صورت دقیق‌تر و بزرگ‌تر در زمینه حمایت‌های مالی گام برداریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رحیمی خبر داد: پیگیری تشکیل «صندوق حمایت از توسعه علمی کشور»

معاون پژوهشی وزیر علوم، عضو شورای عالی استاندارد شد

برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم شد/ احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور شد

درخواست افزایش دو برابری بودجه وزارت علوم به بهانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی !

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها