جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ۱۰ خرداد اعطا می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:665
شنبه، ۸ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:37

چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با شعار یادگیری فناورانه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ۱۰ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، مهدی محمدی، دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یادگیری فناورانه و تلاش شرکت‌ها برای حرکت در مسیر تعالی فناوری و نوآوری را اصلی‌ترین رسالت این جایزه دانست و گفت: ایجاد ساز و کار مناسب برای تلاش شرکت‌ها در مسیر تعالی و توجه بیشتر آنها به ضرورت فناوری و نوآوری از اهداف و رسالت این جایزه به شمار می‌رود.

وی یادگیری فناورانه و توسعه اقتصاد دانش بنیان را شعار امسال جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری عنوان و اظهار کرد: تلاش برای تعالی و بلوغ شرکت‌های ایرانی به عنوان هدف اصلی نخستین سال برگزاری این جایزه تعیین شد و پس از گذشت ۴ سال از برگزاری این جایزه ماموریت ترویج، فرهنگ‌سازی و تعالی مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه‌های ایرانی تا حدودی محقق شده است.

محمدی با اشاره به حضور و ارزیابی ۸۷ شرکت در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری یادآور شد: این جایزه با حضور ۳ سطح شرکت‌های «هولدینگ‌ها»، «بنگاه‌های بالغ خدماتی و تولیدی» و «کوچک فناوری محور» برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این شرکت‌ها پس از ارزیابی، در ۴ سطح «تعهد»، «توانمندی»، «شایستگی» و «رقابت‌پذیری» سطح بندی شده‌اند که هر سطح نشان دهنده سطحی از بلوغ و تعالی مدیریت فناوری و نوآوری است.

دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، با بیان این‌که در دوره چهارم هیچ یک از شرکت‌ها، شایسته دریافت تندیس رقابت‌پذیری شناخته نشدند، گفت: از ۸۷ شرکت ۲۰ شرکت در سطح تعهد، ۵۴ شرکت در سطح توانمندی و ۱۳ شرکت در سطح شایستگی قرار دارند.

دبیر چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، یکی از مهمترین اهداف این جایزه را حرکت شرکت‌ها در مسیر فناوری و نوآوری دانست و گفت: تلاش شده است جایزه فناوری و نوآوری به جزئی اساسی از کار فعالیت شرکت‎ها تبدیل شود تا مسیر بلوغ و توانمندی را طی کنند.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای ارزیابی و بررسی نقاط ضعف و قوت شرکت‌ها دانست و تصریح کرد: تلاش داریم تا با گسترش این جایزه به سایر نهادهای فعال حوزه فناوری و نوآوری مانند دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری این فرهنگ را در تمامی بخش‌های بدنه نظام ملی نوآوری کشور ترویج دهیم و در نهایت در شکل گیری و تقویت توانمندی‌های همه ارکان این نظام تاثیرگذار باشیم.

چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری از سوی انجمن ملی مدیریت فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور ۸۷ شرکت از بخش های مختلف اقتصادی و محوریت بخش خصوصی روز دوشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۷ الی ۲۰ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار میشود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها