پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تلاش برای ثبت «روز شیمی تجزیه ایران» در تقویم رسمی کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6561
سه شنبه، ۹ شهریور، ۱۳۹۵ | 15:12

تلاش برای ثبت «روز شیمی تجزیه ایران» در تقویم رسمی کشور

دانشگاه صنعتی شریف که پیش از این میزبان برگزاری اولین و دهمین سمینار شیمی تجزیه ایران بوده است از امروز میزبان بیست و سومین دوره سمینار شیمی تجزیه است.
به گزارش دیده‌بان علم ایران مراسم افتتاحیه این سمینار صبح روز سه‌شنبه ۹ شهریور ماه جاری در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف و با حضور جمعی از شیمی‌دانان کشور برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر رشتچیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی به پشتوانه قوی سمینار شیمی تجزیه اشاره کرد و گفت: این سمینار به دلیل قدمت بالایی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر رشتچیان گفت: اولین سمینار شیمی تجزیه ایران نیز در سال ۱۳۶۸ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و من از این بابت بسیار خرسندم.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف افزود: در اولین سال برگزاری سمینار شیمی تجزیه تعداد ۱۰ مقاله به دبیرخانه رسید و این رقم در مقایسه با مقالات ارسال شده در بیست و سومین دوره نشان از بالا رفتن سطح کمی و کیفی سمینار دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ایران رتبه ۱۲ دنیا را در علم شیمی داراست و مفتخر هستیم که پر استناد ترین اساتید کشور متعلق به رشته شیمی هستند.
دکتر رشتچیان در پایان، آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت، بدون در نظر گرفتن علوم پایه را اشتباه دانست و افزود: دانشگاهها وظیفه دارند که توجه ویژه ای به علوم پایه داشته باشند.

در ادامه این برنامه دکتر حبیب باقری دبیر علمی بیست و سومین سمینار شیمی تجزیه‌ ایران و عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: تعداد ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه بیست و سومین سمینار شیمی تجزیه رسید که از این بین ۶۰۰ مقاله پذیرفته شد.

وی تعداد مقالاتی که به صورت شفاهی ارایه خواهند شد را ۲۵ مقاله عنوان کرد و گفت: تعداد ۵۵۰ مقاله دریافت شده نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
باقری خاطرنشان کرد: در انجمن شیمی ایران بیشتر بر کیفیت مقالات تاکید می‌شود تا کمیت آنها و از همین در سالهایی شاهد کاهش تعداد مقالات بوده ایم.

در ادامه مراسم افتتاحیه این سمینار سه روزه دکتر افخمی، عضو هيات رييسه انجمن شيمي ايران طی سخنانی به جایگاه ایران به عنوان یکی از ۱۲ کشور برتر دنیا در رشته شیمی اشاره کرد و گفت: باید مواظب باشیم دانشگاه های ما در نسل سوم خود گم نشوند و همچنان به خوبی به وظایف خود عمل نمایند.
افخمی به سابقه انجمن شیمی ایران اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی کتاب شیمی تجزیه ایران را تدوین کنیم.
عضو هيات رييسه انجمن شيمي ايران گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است یک روز را در تقویم رسمی کشور به نام شیمی تجزیه ایران به ثبت برسانیم.

در این مراسم از دکتر حسین فقیهیان و دکتر حمید عبداللهی به عنوان اساتید شیمی تجزیه تجلیل شده در همایش های منتخب طی سالهای اخیر، توسط انجمن شیمی ایران تقدیر شد.

بیست و سومین سمینار شیمی تجزیه ایران از امروز ۹ شهریورماه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده و روز پنج شنبه ۱۱ شهریورماه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها