جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری، فردا رونمایی می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:644
شنبه، ۸ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:18

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری، فردا رونمایی می شود

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) فردا با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رییس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) رونمایی می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص)،‌ برای ارائه تصویری از سازمان‌های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم و فناوری کار می‌کنند، شاخص‌های ارزیابی و طبقه‌بندی موضوعی آن‌ها و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست‌گذاران راه‌اندازی شده است.

این سامانه، منابع اطلاعات داخلی شاخص‌ها را مانند کتاب، مقاله،‌ پایان‌نامه، رساله، گزارش دولتی، سند ملی و طرح‌های پژوهشی معرفی می‌کند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پایگاه داده این سامانه،‌ جست‌وجوی ساده و پیشرفته را به دو زبان فارسی و انگلیسی در میان شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری با کاربرد واژه‌های معادل و بازنمایی و پیوند به منابع جهانی و ملی فراهم می‌آورد.

همچنین، کاربران نیز می‌توانند با پیشنهاد شاخص‌ها یا منابع اطلاعات به بلوغ و روزآمدی «شاخص» کمک کنند.

«شاخص» با افزایش مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری شاخص‌ها، سازمان‌ها و منابع اطلاعات پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری می‌تواند درگاهی ارزشمند برای سیاست‌گذاران و پژوهشگران این حوزه و تعامل آن‌ها با یکدیگر باشد.

مراسم رونمایی از این سامانه، روز یکشنبه ۹ خرداد ماه با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رییس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دکتر علیدوستی، رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در ایرانداک برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها