جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

کپسول انسولین جایگزین تزریق می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6417
دوشنبه، ۸ شهریور، ۱۳۹۵ | 10:01

کپسول انسولین جایگزین تزریق می‌شود

دانشمندان با دستاوردی که جایگزین تزریق آزاردهنده انسولین خواهد شد،‌ موفق به تولید کپسول خوراکی انسولین شدند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دانشمندان دانشگاه نیاگارا در این تحقیق با روش جدید درصدد غلبه بر مشکل محیط اسیدی معده هستند تا کپسول خوراکی انسولین به سلامت به نقطه هدف در بدن برسد.
محیط اسیدی معده باعث می‌شود که پروتئین دارو قبل از رسیدن به روده و ورود به جریان خون، تجزیه شود.محققان در این روش از ذرات ابداعی موسوم به “کولستوزوم”(Cholestosome) برای قرار دادن انسولین در داخل یک کپسول استفاده کردند. این وزیکول‌ها از مولکول‌های چربی ساخته شده‌اند.
بنا بر اعلام این محققان، روش مورد استفاده با رویکردی که از  حامل دارو مبتنی بر چربی  استفاده می‌کند، متفاوت است، زیرا بیشتر آنها برای محافظت احتیاج به بسته‌بندی در یک پوشش پلیمری دارند. اما در رویکرد جدید از استرهای چربی ساده برای ساختن ویزکول‌های حامل دارو استفاده شده است.
مدلسازی رایانه‌ای محققان نشان داد که وقتی چربی‌ها به شکل کولستوزوم‌های کروی مونتاژ می‌شوند، ذرات خنثی را تشکیل می‌دهند که در برابر اسید معده آسیب‌پذیر نیستند. می‌توان این کره‌ها را با دارو پر کرد و از میان معده به سمت روده عبور داد. این مواد هنگامی که به روده می‌رسند، به عنوان یک ماده قابل جذب شناسایی شده و وارد جریان خون می‌شوند. در آن‌جا، این کپسول‌ها از هم باز شده و انسولین در خون آزاد می‌شود.
نتایج این دستاورد علمی در نشست انجمن شیمی آمریکا ارائه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تولید موش تراریخته برای کمک به تحقیقات دیابت در پژوهشگاه رویان

نتایج بزرگترین مطالعه ملی «شیوع دیابت در بزرگسالان و اقوام مختلف ایران» اعلام شد: استان یزد در راس شیوع/شیوع ۱۵ درصدی دیابت در بزرگسالان ایران

سن سکته مغزی در ایران ۱۰ سال کاهش یافته است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها