پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6350
یکشنبه، ۷ شهریور، ۱۳۹۵ | 12:51

چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران برگزار شد

چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی در پردیس کرج برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی طی سخنانی در این کنفرانس سه روزه گفت: امید است که تلاش چندین ماهۀ اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشکده ی علوم ریاضی و کامپیوتر، مسئولان دانشگاه خوارزمی و همکاری بسیاری از اعضای انجمن ریاضی ایران به بار بنشیند. در این کنفرانس که با همکاری انجمن ریاضی ایران، دیرین ترین انجمن علمی کشور، برگزار می شود، بیش از سیصد مقاله ی تخصصی در گرایش های مختلف علوم ریاضی با جنبه های کاربردی به صورت سخنرانی، و حدود ۱۵۰ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می شوند

وی افزود: برگزاری این همایش علمی در دانشگاهی که برخوردار از سایه جاویدان مفاخري چون بنیانگذار ریاضیات مدرن ایران، زنده یاد پرفسور مصاحب است، رویداد علمی خجسته و حائز اهمیتی است. ایران عزیز، از دیرباز در عرصه ی گونه گونِ علوم بویژه ریاضیات، سابقه ای درخشان داشته و نام و یاد بسیاری از دانشمندان و ریاضیدانان این مرز و بوم همیشه بر تارَکِ تاریخ دانش جهان می‌درخشد.

وی تصریح کرد: فهرست بلندبالا و افتخارآفرینی از بزرگ مردان نامداری در این عرصه پیش روی ماست که وجود هریک از آنان، برای فخر و مباهات یک ملت و فرهنگ و دانش آن، کافی است .از خیام، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیر الدین طوسی و غیاث الدین جمشید کاشانی گرفته تا محمدبن ابوبکر فارسی، خواجوی کرمانی، محمدبن ایوب طبری.

رییس دانشگاه خوارزمی، گفت: این دانشگاه بیش از پیش،  گسترش حوزه های جدید میان رشته‌ای و فعالیت در عرصه ی بین المللی را وجهه ی همت خویش قرار داده و از نشست ها و هم اندیشی های فراملی استقبال و استفاده می کند.

وی در پایان  از تلاش و همت ستودنی و مثال زدنی همۀ مسوولان در برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توسعه نسل جدید حسگرهای نانوفوتونیکی اکسیژن در دانشگاه خوارزمی

پژوهش محققان ایرانی نشان داد: اثربخشی عصاره «بن سرخ» در مهار سرطان پستان

کاهش عوارض جانبی دیابت با داروی محققان دانشگاهی

دستیابی محققان دانشگاهی به دانش فنی ساخت غشاهای بهبودیافته نانوفیلتراسیون و اسمز معکوس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها