جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

عزم جدی دولت برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6229
شنبه، ۶ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:05

عزم جدی دولت برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید از توسعه این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد فرهادی در جمع خبرنگاران در شاهرود اظهار کرد: در همین راستا دولت یازدهم اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده است.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه پایدار کشور، افزود: متاسفانه قوانین مزاحم و دست‌و پاگیری در کشور وجود دارد که گاه مانع از این مهم می‌شود لذا باید این قوانین را اصلاح کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عزم جدی دولت برای حمایت از تولید دانش و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: دولت اعتدال در همین ارتباط یکصد اختیار ویژه خود در این راستا را به مدیران استانی و شوراها تفویض کرده است.

فرهادی بر لزوم حمایت ویژه بانک‌ها و موسسات مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت حمایت بیشتر می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

وی با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر بخش خصوصی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین منابع برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم تصریح کرد: این شرکت‌ها می‌توانند با ورود جدی به تجاری‌سازی علوم به تحقق بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

ثبوتی در نامه به وزیر علوم: نابسامانی معیشت معلمان و گسترش بی کیفیت آموزش عالی از علل بی‌علاقگی جوانان به فیزیک و ریاضی است

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها