جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

خانه‌های ریاضیات، جهانی شدن یک تجربه ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5990
سه شنبه، ۲ شهریور، ۱۳۹۵ | 15:32

خانه‌های ریاضیات، جهانی شدن یک تجربه ایرانی

در سی و یکمین کنگره بین‌المللی آموزش ریاضی که چندی پیش تحت نظارت کميسيون بين‌المللي آموزش رياضي (ICMI) در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد، موضوع راه ­اندازی زنجیره بین‌­المللی خانه­‌های ریاضیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، در این کنگره محققان و صاحبنظران برجسته‌ آموزش رياضيات از سراسر دنيا در خصوص طيف گسترده‌ای از موضوعات و مسائل  مرتبط با ریاضی در قالب ۵۴ گروه‌ مطالعاتی (TSG) و ۳۸ گروه بحث (discussion groups) به صورت تخصصی بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر علی رجالی، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو موسس خانه ریاضیات اصفهان و پیتر تیلور از دانشگاه کانبرای استرالیا مدیریت گروه بحث با موضوع «خانه‌های ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی» را برعهده داشتند که محور مباحث آن معرفی ساختارهای مشابه خانه‌های ریاضیات با اهداف مشترک در سراسر دنیا و تبادل نظر برای همکاری های مشترک در آینده بود.

راه ­اندازی زنجیره بین‌­المللی خانه­‌های ریاضیات از موضوعاتی بود که در این گروه بر روی آن توافق شد.

article59453دکتر رجالی

نخستین خانه ریاضیات در سال ۱۳۷۷ به مناسبت سال جهانی ریاضیات در اصفهان راه اندازی شد. تجربه ای که خیلی زود مورد توجه علاقمندان به ترویج ریاضی در داخل و خارج کشور قرار گرفت به طوری که بیش از ۳۰ خانه ریاضیات در داخل کشور و دو خانه ریاضیات در خارج کشور با الگوبرداری از خانه ریاضیات اصفهان راه اندازی شده است.

خانه ریاضیات برای گسترش دانش ریاضی و علاقمند کردن اقشار مختلف جامعه به این علم از کودکان خردسال تا دانشجویان دکتری و استادان دانشگاه برنامه های متنوعی دارد و از فعالیت‌های بین‌رشته ای در حوزه هایی همچون برق و ریاضی، پزشکی و ریاضی، هنر و ریاضی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مراسم یادبود زنده یاد استاد نوذری دالینی در دانشگاه تهران برگزار می شود

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

عضویت دو دانشگر ایرانی در آکادمی علوم جهان

ریاضیدان ایرانی، برنده جایزه موسسه آمار ریاضی آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها