شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

«داشبورد مدیریت طرح‌های پژوهشی» رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5957
یکشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۳۹۵ | 09:40

«داشبورد مدیریت طرح‌های پژوهشی» رونمایی می‌شود

داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی بخشی از رصدخانه پژوهش و فناوری سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی ملی (سمات ملی) است که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران فردا رونمایی می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی ملی (سمات ملی) که در سال ۱۳۸۵ راه‌اندازی شده، جایگاه داده‌های علمی و پژوهشی تولید شده در داخل کشور است و این شبکه اطلاعاتی، ابزار و جایگاهی را برای یکپارچه‌سازی اطلاعات پژوهشگران، سازمان‌ها و نهادها و نشریات علمی کشور فراهم می‌آورد و قراردادهایی مانند نام پدیدآوران، نامه نشریه‌ها و… را دریافت می‌کند.

همچنین پیاده‌سازی داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی کشور با ساده‌سازی و ایجاد درک سریع دیداری، برجسته‌سازی نقاط کلیدی و حذف جزئیات درباره وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور، تصمیم‌گیری درباره این موضوع را برای سیاست‌گذاران آسان‌تر می‌کند.

کاربرد این داشبورد در سطح ملی است زیرا امکان بازبینی کلی و سریع وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور را فراهم می‌سازد.

افزون‌بر این، بهره‌گیری از فناوری هوش سازمانی، امکان گزارش، نمایش، تحلیل و مقایسه آماری طرح‌های پژوهشی را بر پایه معیارهایی چون دوره‌های زمانی اجرای طرح، شمار طرح‌های پژوهشی، اعتبار طرح‌ها، سازمان‌های ثبت‌کننده و همچنین کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌کننده طرح‌ها به دست می‌دهد.

داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی با بیش از ۳۰ شاخص و در شش زیر صفحه یک نگاه، شمار طرح‌های پژوهشی، اعتبارات، نقشه، نگاه مقایسه‌ای و جدول گزارش‌ساز طراحی شده است.

«داشبورد مدیریت طرح‌های پژوهشی» را پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طراحی و پیاده‌سازی کرده است و این داشبورد دوشنبه یکم شهریور ماه ۱۳۹۵ در تالار سخن ایرانداک رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

همانندجویی کتاب به خدمات «ایرانداک» افزوده شد

سه دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌های رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»

حضور ۶۵ دانشگاه ایران در تازه ترین رتبه بندی تایمز/سه دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها