جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دانشگاه اصفهان، عضو شبکه دانشگاهی جاده ابریشم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5900
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 14:04

دانشگاه اصفهان، عضو شبکه دانشگاهی جاده ابریشم شد

دومین اجلاس شبکه دانشگاهی جاده ابریشم Silk road Universities Network از ۸ تا ۱۲ آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد ماه) در  دانشگاه هانکوک کره جنوبی با شرکت ۱۹ کشور و ۳۴ دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران  از ویژگی های مهم اجلاس دوم  SUN امضای توافق نامه عمومی اعضای SUN و از نکات این نشست پیوستن اعضای جدید از کشورهای مختلف از جمله ایران و روسیه به شبکه دانشگاه های جاده ابریشم است که از ایران دانشگاه اصفهان به عنوان عضو جدید پذیرفته شد. از برنامه های آتی SUN عملیاتی کردن همکاری بین اعضا و لزوم استمرار و تقویت آن در یک افق ۲۰ ساله است.

معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در دومین نشست شبکه دانشگاه های جاده ابریشم به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در خصوص نقش مهم SUN در فرایند بین المللی شدن دانشگاه سخنرانی کرد.در این سخنرانی دکتر بیات ضمن تبیین جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر  اهمیت بین المللی شدن دانشگاه ها تاکید کرد و همچنین با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی شدن دانشگاه در ایران اظهار کرد  در کنار  نهاد دانشگاه و دولت های متبوع ، تشکیل و عضویت در  سازمانهای بین المللی دانشگاهی نقش ویژه ای در فرایند بین المللی شدن دانشگاه ها دارند.

دکتر بیات همچنین اظهار داشت: تشکیل  شبکه دانشگاه های جاده ابریشم می تواند نقش بسیار موثر و سازنده ای در امر تعمیق همکاری های بین المللی و تحقق اهداف بین المللی شدن آموزش عالی در بین دانشگاه ها و کشورهای عضو داشته باشد.

وی در پایان با توجه به درخواست دبیر کل SUN  مبنی بر شکل گیری گروه ها و  نهادهای زیر مجموعه ، پبشنهاد تشکیل گروه ” آینده ” SUN  تحت مدیریت پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره را مطرح کرد که مورد توجه حضار و دبیر کل SUNقرار گرفت.

همچنین در حاشیه اجلاس و طی جلسات مجزا با استاندار گیونگسانگبوک دو، رئیس دانشگاه هانکوک و دبیرکل SUN دعوتنامه رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی و شهردار قزوین برای شرکت در اجلاس شهرداران جاده ابریشم تقدیم شد که طرف های کره ای ضمن تشکر و استقبال از دعوت بعمل آمده ابراز امیداوری کردند که در این نشست که در ۱۳ و ۱۴ شهریور در شهر قزوین برپا خواهد شد شرکت کنند.

از سوی دیگر معاون بین الملل دانشگاه در این سفر با نمایندگان کشورهای ایتالیا، روسیه ، یونان، رومانی، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، قزاقستان، عمان، ویتنام و مغولستان دیدار و پیرامون روابط آتی دانشگاه های متبوع با دانشگاه بین المللی امام خمینی ره بحث وگفتگو کرد. بر این اساس مقرر شد ارتباطات علمی و دانشگاهی بین دو  کشور تقویت شود.

از دیگر برنامه های آینده SUN مشارکت منطقی و موثر دانشجویان در تقویت SUN است که بر این اساس نماینده دانشگاه بین المللی امام خمینی در گفت‌گو با دبیر کل SUN  پیشنهاداتی را ارایه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

اجلاس آتی SUN در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه علوم اجتماعی و انسانی ویتنام برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در نخستین گردهمایی آینده پژوهان آموزش عالی مطرح می شود: آموزش عالی آینده را چگونه تصور می کنید؟

شناسایی ۲۸۴ مورد جدید ابتلا به کووید- ۱۹ طی یک روز در کره جنوبی/فوت نخستین شهروند فرانسه در اثر کرونا

افزایش شارژپذیری باتری‌های لیتیومی با راهکار جدید پژوهشگران کشور

انتشار اثر دو نویسنده ایرانی در زمینه «فرایندهای تغییرشکل پلاستیک شدید» توسط الزویر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها