جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تحویل پرچم المپیاد جهانی کامپیوتر به ایران + تصاویر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5879
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 12:49

تحویل پرچم المپیاد جهانی کامپیوتر به ایران + تصاویر

 در اختتامیه بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر که روز گذشته در دانشگاه فدرال کازان روسیه برگزار شد، رییس این دومین دانشگاه قدیمی روسیه، پرچم المپیاد جهانی را به حسین شجاعی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مركز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سپرد.
به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران از دانشگاه کازان، جمهوری اسلامی ایران قرار است مردادماه سال آینده میزبان شرکت کنندگان در بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر از ده ها کشور مختلف جهان باشد.
در مراسم اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۶، Krassimir Manev رییس المپیاد جهانی کامپیوتر در سخنانی با تشکر از میزبانی شایسته دانشگاه فدرال کازان روسیه، رقابتهای امسال را یکی از بهترین دوره های این المپیاد عنوان و تصریح کرد: این مهم است که به یاد داشته باشید که کودکان مهم ترین بخش از این مسابقات بسیار استرس زا هستند بنابراین بسیار مهم است که دلپذیرترین و آرام ترین محیط را برای آنها فراهم کنیم.
ایران که پیش از این میزبانی المپیاد جهانی فیزیک سال ۲۰۰۷ میلادی را در اصفهان و المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۰۹ میلادی را در تهران عهده دار بوده آماده می شود که تابستان ۹۶ در تهران بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر و سال ۹۷ بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی  را در شیراز میزبانی کند.
content_IMG_9572
رییس المپیاد جهانی انفورماتیک

پس از تایید میزبانی ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر، برگزاری این المپیاد در تهران در سال ۱۳۹۲ در هیات وزیران تصویب شد. مطابق تصویب هیات وزیران در اولین گام، شورای راهبردی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در وزارت آموزش و پرورش به ریاست وزیر و با حضور معاون پشتیبانی وزارتخانه، رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان تشکیل شد و در ادامه از شهرداری تهران، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی دعوت به عمل آمد تا نمایندگانی به این کمیته معرفی کنند.

تیم دانش آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر (انفورماتیک) امسال با کسب دو نشان طلا و دو نشان نقره به مقام سوم جهان دست یافت.
content_IMG_9609
شجاعی
۲۱۷۸۸۰۳
تیم المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۶ ایران
انتهای پیام

 

 

 

مطالب مرتبط

اعزام نمایندگان ایران به هجدهمین دوره المپیاد بین المللی میکروالکترونیک

دو طلا و دو نقره، رهاورد دانش‌آموزان ایرانی از المپیاد جهانی زیست‌شناسی

اعضای تیم ملی المپیاد جغرافیا معرفی شدند

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها