چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

نتایج موفق واکسن ایرانی سرطان سینه در فاز حیوانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5872
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 12:22

نتایج موفق واکسن ایرانی سرطان سینه در فاز حیوانی

محققان مرکز تحقیقات سرطان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی (ابن‌سینا) با ساخت واکسن سرطان سینه موفق به حذف تومورهای سرطانی پستان در فاز حیوانی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ دکتر حجت‌الله ربانی، سرپرست تیم تحقیقاتی ساخت این واکسن در پژوهشگاه ابن سینا اظهار کرد: برای ادامه این مسیر مهم و رساندن این واکسن به تولید، نیاز به حمایت و کمک های مالی متولیان داریم.

وی تامین امکانات، تجهیزات و فناوری های پیشرفته را از جمله نیاز های اساسی برای دستیابی به این هدف مهم اعلام کرد و گفت: با حمایت ها و پشتیبانی های لازم دو تا سه سال آینده می‌توانیم به دستاوردی بزرگ در این زمینه دست یابیم.

ربانی با اشاره به این که تحقیقات مشابهی در برخی از نقاط دنیا دراین زمینه درحال انجام است از مسؤولان تقاضا کرد که با حمایت مالی مناسب این دستاورد علمی بزرگ را به نام ایران به ثبت کنند.

وی اظهار کرد: دانشمندان دنیا با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و نیروهای متخصص در حال فعالیت در این زمینه هستند و اگر ما اقدام جدی در این زمینه انجام ندهیم این نگرانی وجود دارد که این افتخار بزرگ را از دست دهیم.
ربانی افزود: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امسال حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تشخیص زودرس سرطان سینه در اختیار این مجموعه قرار داده اما انتظار داریم که این حمایت ها به صورت گسترده تر و برای سایر پروژه های این مجموعه نیز انجام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها