جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

نخستین «ماراتن تولید محتوای دیجیتال» کشور برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5830
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 09:35

نخستین «ماراتن تولید محتوای دیجیتال» کشور برگزار شد

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران با هدف فرهنگسازی در زمینه تولید محتوای دیجیتال علمی و کاربردی، روز گذشته با حضور ۳۳ تیم از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران تولید محتوای دیجیتال در کشور به اعتراف همه نخبگان امری بسیار مهم و حیاتی است.

در این راستا دفتر توسعه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف ، طرح ” جشنواره دایمی تولید محتوای دیجیتال ایران” را اجرا کرد تا طی آن استعدادهای بالقوه این عرصه شناسایی شده و در یک برنامه جدی جهت تقویت توان ملی در این حوزه بالفعل شوند.

در این ماراتن تیم های شرکت کننده توانستند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم در قالب محورهای الگوریتم نویسی، سناریونویسی، ui ، ux در حوزه های بازی رایانه‌یی، نرم افزار تلفن همراه و وب سایت اقدام کنند.

تیم های شرکت کننده فرصت  داشتند  تا در مدت ۱۲ ساعت و پس از دریافت موضوع مسابقه که بصورت قرعه در اختیارشان قرار گرفت نسبت به تدوین سناریو و یا الگوریتم محتوایی اقدام کنند.

ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه‌ی تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش خلاقیت در حوزه محتوای دیجیتال، حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این ماراتن ملی دنبال شده است.

در پایان مسابقه، محصولات تولید شده توسط داوران بررسی و برگزیدگان ماراتن انتخاب شده و محصولات برگزیده با مشارکت شرکت های فناوری بصورت سامانه های دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاری سازی آن انجام خواهد شد.

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور صبح روز جمعه ۲۹مردادماه آغاز شد و پس از رقابتی ۱۲ ساعته به کار خود پایان داد.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها