جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رکورد کشف گونه‌های جانوری آبزی شکست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5818
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 09:47

رکورد کشف گونه‌های جانوری آبزی شکست

تیمی از محققان بین‌المللی، از شناسایی بیش از ۶۴۰ گونه جانوری آبزی در آب‌های جزیره “آتائورو” در تیمور شرقی و شکست رکورد قبلی در این زمینه خبر دادند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران آتائورو (Atauro Island) جزیره ای کوچک در کشور تیمور شرقی است که رکورد بیشترین تنوع آبزیان جهان را در اختیار دارد.

این جزیره در ۲۴ کیلومتری شمال شهر دیلی پایتخت تیمور شرقی قرار دارد و قابلیت تبدیل شدن به پیشرفته‌ترین صنعت اکوتوریسم جهان را دارد.

به نوشته گاردین، مطالعات جدید یک تیم حفاظت بین‌المللی نشان می‌دهد آب‌های ساحلی این جزیره بیشترین تنوع گونه‌های جانوری آبزی را در خود جای داده‌اند. بررسی‌های انجام شده در ۱۰ منطقه صخره‌ای اطراف جزیره حاکی از آن است که در هر منطقه به طور متوسط بیش از ۲۵۰ گونه ماهی صخره وجود دارد.

در مجموع محققان موفق به کشف و شناسایی ۶۴۲ گونه جانوری آبزی جدید شدند. دانشمندان برای شناسایی این حجم از گونه‌های جانوری، بیش از ۱۰ هزار غواصی در آب‌های مثلث مرجانی جزیره انجام داده‌اند.

رکورد پیشین متعلق به منطقه‌ای در غرب پاپوآ با ۲۱۶ گونه جانوری آبزی بود.

به گفته محققان، بیشترین تنوع آبزیان در مناطق مرجانی یافت می‌شود. مثلث مرجانی جزیره آتائورو نیز بیشترین تنوع گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. به باور کارشناسان، با تبدیل این منطقه به پارک دریایی می‌توان زمینه را برای گسترش صنعت اکو توریسم فراهم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها