سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

رقابت ملی پهپادها در سرعت آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5764
چهارشنبه، ۲۷ مرداد، ۱۳۹۵ | 12:58

رقابت ملی پهپادها در سرعت آغاز شد

اولين دوره مسابقات جام ملي سرعت پهپادها با برگزاري مراسم افتتاحيه در دانشگاه شهركرد آغاز شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران اولين دوره مسابقات جام ملي سرعت پهپادها با نام «جام ملي جهانبين»  با حضور دكتر مرادي معاون سياسي امنيتي استاندار چهار محال و بختیاری، شايان شامحمدي رئيس دانشگاه شهركرد و جمعي ديگر از مسئولان  صبح امروز با برگزاري مراسم افتتاحيه، آغاز شد.

در اين مسابقات ۳۸ تيم متقاضي حاضر بودند كه ۱۶ تيم فني از ميان آنها تائيد شد و در نهايت ۱۱ تيم در اين مسابقات حضور پيدا كردند. تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات از استان هاي چهارمحال و بختياري، اصفهان تهران، خراسان رضوي، فارس هرمزگان و … هستند كه به صورت دانشجويي، دانش‌آموزي و آزاد شركت كرده‌اند.

اين مسابقات به همت انجمن علمي دانشجويي مكاترونيك و هوش مصنوعي دانشگاه شهركرد و با همكاري اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي مكاترونيك و رباتيك كشور، بنياد نخبگان و پارك علم و فنآوري استان با هدف گسترش حوزه‏ ي كاربرد پهپادهاي غيرنظامي و صنعتي سازي و بومي سازي اين پهپادها، بنيانگذاري اولين ورزش رباتيك ،تكنولوژيك و مدرن كشور، به مدت سه روز  از تاريخ ۲۷  تا ۲۹ مرداد در دانشگاه شهركرد  در حال برگزاري است و در پايان مسابقات به سه تيم برتر جوايز نقدي اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ملات و قطعات پیش‌ساخته‌ گچی فرآوری شده با نانوسیلیس

پژوهشگر برجسته جوان کشور در رشته مهندسی مکانیک معرفی شد

رقابت ۴۰ تیم در چهل و یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران

قهرمان رقابت ملی سرعت پهپادها مشخص شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها