پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

عمومی‌سازی استفاده از دریا، در انتظار ابلاغ یک سند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5742
چهارشنبه، ۲۷ مرداد، ۱۳۹۵ | 10:49

عمومی‌سازی استفاده از دریا، در انتظار ابلاغ یک سند

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: سند جامع توسعه دریایی کشور شامل برنامه ۱۰ ساله کلان این حوزه و با هدف عمومی سازی استفاده از دریا برای گردشگری و اشتغالزایی، منتظر ابلاغ رییس‌جمهوری است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمد سعید سیف در خصوص اهمیت تدوین سند توسعه دریایی در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران از ظرفیت ملی دریا برخوردار است، باید با توسعه فناوری‌های دریایی اعم از حمل و نقل دریایی، اکتشافات، تولید مواد غذایی و صادرات از این ثروت عظیم ملی استفاده کند.

وی بیان کرد: از این رو تهیه و تدوین گزارش ملی محیط زیست دریایی و سپس تبدیل آن به سند توسعه دریایی، منجر به تدوین سند راهبردی برای برنامه های توسعه پایدار کشور شده است.
سیف ادامه داد: برای تهیه این سند جلسات متعددی با حضور نمایندگان و به منظور تبادل نظر برگزار شد و جامعه دریایی که در اجرای این سند نقش دارند، در تصویب بندهای مختلف سند و راهبردهای آن حاضر بودند.
وی بیان کرد: برای تدوین این سند جامع و کامل ۱۸ نهاد دریایی مشارکت داشته و تمام نیازهای این حوزه به صورت کامل بررسی شده است.
سیف با اشاره به اینکه سند جامع توسعه دریایی کشور، تنها مربوط به توسعه فناوری نیست، افزود: این سند جامع و کاملی است که بخشی از آن در حوزه توسعه فناوری و بخشی در حوزه های اجرایی تعیین شده است و امیدواریم با مشارکت همه دستگاه ها بتوانیم به نتایج خوبی در این حوزه برسیم.
وی گفت: مهمترین هدف این سند، عمومی‌سازی استفاده از دریا است، به این معنی که با اقدامات خود دسترسی عموم مردم به دریا را تسهیل کنیم و موانع موجود در این راه را از بین ببریم تا همه مردم بتوانند از دریا از طریق اشتغال زایی و توسعه گردشگری استفاده کنند.
سیف با تاکید بر اهمیت اجرای این سند افزود: امیدواریم با نگاه ویژه رییس جمهوری، قوای مجریه، مقننه، قضاییه و همه بخش های مرتبط، به همگرایی و مشارکت صحیح در اجرای سند توسعه دریایی کشور دست یابیم و با ابلاغ این سند پیشرفت و استفاده از نعمت های بیکران دریا را شاهد باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین پارک فضایی کشور در جزیره قشم ایجاد می شود

پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان

صعود نانوی ایران به پله پنجم جهان

ساخت شناور مسافربری خورشیدی توسط فناوران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

The comments are closed.
سرخط خبرها