پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تولید و تجاری‌سازی افزودنی‌های صنایع آب در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5666
سه شنبه، ۲۶ مرداد، ۱۳۹۵ | 13:05

تولید و تجاری‌سازی افزودنی‌های صنایع آب در کشور

محققان کشور در حوزه صنایع آب، موفق به تولید و تجاری‌سازی طیفی از افزودنی‌های شیمیایی برای کنترل خوردگی، رسوب و شست‌وشو شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سیدعلی سیدرضی مدیرعامل شرکت تولید کننده این افزودنی‌ها با اشاره به تصفیه  آب های صنعتی و مصارف عمده گفت: محققان ما توانستند به عنوان تولیدکننده مواد شیمیایی بازدارنده‌ خوردگی و رسوب دوست دار محیط زیست در سیستم های برج خنک کن، بویلرها، اسمز معکوس و مدارهای بسته فعالیت خود را ادامه دهیم و محصولات متنوعی را در حوزه‌های یادشده تولید کنیم.

وی به مواد شیمیایی کنترل خوردگی و رسوب به عنوان محصولات شیمیایی اصلی تولیدی اشاره کرد و گفت: بازدارنده رسوب و خوردگی چیلر، دیگ‌های آب گرم و داغ، پراکنده کننده روغن، منعقدکننده، بازدارنده رسوب و خوردگی بویلرهای بخار، بازدارنده رسوب و خوردگی کولینگ، شستشودهنده، بایوساید و بایودیسپرسانت و بازدارنده خوردگی آلیاژ مس از مهم‌ترین تولیدات این شرکت در دسته‌ی کنترل خوردگی و رسوب به شمار می‌روند.

سیدرضی ادامه داد: تولیدات برای سیستم‌های یادشده در قالب بازدارنده‌های رسوب و خوردگی بر پایه‏‏‌ی فسفات (بویلر، برج خنک کن)، پایه‌ی نیتریت و مولیبدات (مدار بسته)، دیسپرسانت ها، میکروب کش ها و ضد جلبک و ضد باکتری ها، اکسیژن زداها و آمین های خط بخار (بویلر)، آنتی اسکالانت ها (RO) بوده است.


این  فناور کشور، با اشاره به مصارف گسترده این فرآورده‌ها در صنایع بزرگ از جمله فولاد، پتروشیمی، مس، نیروگاه و صنایع لاستیک گفت:  این شرکت توانسته است ضمن صرفه جویی در مصرف آب، رسوب‌گذاری در نقاط بحرانی سیستم برای مثال مبدل ها، کندانسورها و ژاکت راکتورها را به حداقل برساند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها