جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

افزایش اضافه وزن با رانندگی بیش از یک ساعت در روز

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5519
دوشنبه، ۲۵ مرداد، ۱۳۹۵ | 08:30

افزایش اضافه وزن با رانندگی بیش از یک ساعت در روز

تحقیقات پژوهشگران نشان داده است نشستن طولانی پشت فرمان ماشین با چاقی بیشتر قسمت مرکزی بدن و ریسک ابتلا به مشکلات قلبی – متابولیک همراه است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، تحقیقات نشان داده است افرادی که روزی یک ساعت یا بیشتر در روز رانندگی می کنند در مقایسه با افرادی که ۱۵ دقیقه یا کمتر رانندگی می کنند، ۲.۳ کیلوگرم سنگین‌تر و ۱.۵ سانتیمتر دور کمر بیشتری دارند.

به گفته محققان موسسه سلامت و پیری دانشگاه کاتولیک استرالیا، آسودگی و راحتی سفر با اتومبیل تاثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی دارد.

به گفته تاکمی سوگیاما، سرپرست تیم تحقیق، مردان بیش از زنان در معرض اضافه وزن ناشی از رانندگی قرار دارند. در این مطالعه، عادات رانندگی ۲۸۰۰ فرد شرکت کننده در مطالعه «دیابت، چاقی و سبک زندگی» در استرالیا در مقابل معیارهای سلامت نظیر شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، گلوکز خون در زمان ناشتا، و گستره فاکتورهای پرخطر قلبی-متابولیک ارزیابی شد.

یافته های این مطالعه نشان می دهد در مقایسه با شرکت کنندگانی که ۱۵ دقیقه در روز یا کمتر رانندگی می کردند، آن دسته از افرادی که بیش از یک ساعت در روز (در حدود یک چهارم افراد حاضر) رانندگی می کردند احتمالا دارای شاخص توده بدنی بیشتر به اندازه ۰.۸ و ۱.۵ سانتیمتر اندازه دور کمر بیشتر بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها