جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

اعضای جدید شورای عالی فضایی منصوب شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5508
یکشنبه، ۲۴ مرداد، ۱۳۹۵ | 15:15

اعضای جدید شورای عالی فضایی منصوب شدند

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در احکامی جداگانه و به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه عضو شورای عالی فضایی را برای یک دوره چهارساله منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، با حکم رییس جمهوری، دکتر الهام امین زاده و دکتر سید مصطفی صفوی همامی و مهندس سید حسن شفتی به عنوان اعضای شورای عالی فضایی منصوب شدند.

این احکام در اجرای تبصره ۲ ماده ۳ اساسنامه شورای عالی فضایی مصوب بیست و پنجم بهمن ماه ۸۳ هیات وزیران صادر شده است.

دکتر روحانی در این احکام ، توفیق این اعضا و سایر اعضای شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانونمنداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسالت کرده است.

گفتنی است، شورای عالی فضایی عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است. این شورا دارای چندین عضو بوده و زیر نظر رییس جمهور به امور فضایی رسیدگی می‌کند.

هیئت وزیران  ۲۵ بهمن ۸۳ بنا به پیشنهاد ۲۳ خرداد ۸۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران و به استناد تبصره (۱) ماده (۸) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -مصوب ۱۳۸۲- اساسنامه شورای عالی فضایی را تصویب کرد.

رییس جمهور، وزرای ارتباطات، علوم، دفاع، خارجه، صنعت، راه و شهرسازی، رییس سازمان مدیریت، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان فضایی و سه نفر از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف علوم و فنون فضایی که به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حکم رئیس جمهور برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند، اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

دکتر امین زاده که معاون حقوقی رییس جمهور نیز هست دارای دکترای حقوق بین الملل عمومی از دانشگاه گلاسکو انگلستان و تالیفات متعدد در زمینه حقوق فضا است. مهندس شفتی نیز عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دارای سوابق متعدد از جمله ریاست سازمان فضایی است. دکتر صفوی نیز از اعضای دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح‌های پژوهشی مختلف در حوزه فضایی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

ناظر مجلس در شورای عالی فضایی تعیین شد

رییس سازمان فضایی در گفت و گو با دیده بان علم خبر داد: برنامه ایران برای اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی با فضاپیمای سایوز

قصه تکراری شوراهای عالی «التماسی!»/وعده های ریز و درشت از فضا، شورای عالی فضایی در هوا!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها