سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

دانشجویان ایرانی، نایب قهرمان مسابقات موسسه هوانوردى و فضانوردى آمريكا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5236
سه شنبه، ۱۹ مرداد، ۱۳۹۵ | 11:00

دانشجویان ایرانی، نایب قهرمان مسابقات موسسه هوانوردى و فضانوردى آمريكا

تیم Shadx از دانشکده ی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در مسابقات بین المللی و معتبر AIAA از بین ۹ تیم از ۵ دانشگاه مختلف در سراسر دنیا که توانستند پروپوزال خود ارایه نمایند، رتبه دوم را به خود اختصاص دهند.
به گزارش دیده بان علم ایران انستيتو هوانوردى و فضانوردى آمريكا (American Institute of Aeronautics and Astronautics) سازمانی پیشرو در عرصه هوافضاست كه ٨٠ سال از تأسيس آن مى گذرد و حدود ٣٣ هزار عضو در ٨٨ كشور دنيا دارد.
این انستیتو براى تشويق دانشجويان به تجربه فضاى صنعتى و واقعى، مسابقات طراحى را در رده ی كارشناسى و تحصيلات تكميلي در موضوعات مختلف به صورت گروهى و انفرادى برگزار مى كند و همه ساله از دانشگاه هايى چون DELFT، Georgia Tech ، Virginia Tech و Purdue تيم هايى براى شركت در آن به رقابت مى پردازند.
گفتنی است، امسال دو تيم از دانشكده ی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام هاى هما (Homa) و شداِكس(ShadX) با راهنمايى دكتر ملائك در مسابقه طراحى هواپيماى تيمى سطح تحصيلات تكميلى شركت کردند و پس از هشت ماه تلاش بى وقفه، برای اولین بار در تاریخ دانشکده ی مهندسی هوافضا هر دو تيم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحى خود شدند. پس از بررسى پروپوزال هاى تمام تيم ها، هر دو شركت كننده از دانشگاه صنعتی شریف بازخورد بسیار مثبتى از هیات داوران مسابقه دريافت كردند و تيم شداكس (ShadX) كه سرگروه و أكثريت آن دانشجویان مقطع كارشناسى بودند، موفق به كسب مقام دوم در اين رقابت شدند.
 HeaderImager (1)
دکتر ملائک، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص لزوم شرکت در چنین مسابقاتی می گوید: حضور در مسابقات بین المللی ضروری ست. ما برای نشان دادن جایگاه علمی و سیستم آموزشی مان باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم.
وی می گوید: متاسفانه عدم حمایت های مسوولان و وجود موانع باعث می شود دانشجویان نتوانند به راحتی در چنین رویدادهای بین المللی حضور داشته و توانایی های خود را به دنیا نشان دهند که این موضوع باید به شکلی سازمان یافته بررسی و حل شود.
این استاد دانشگاه در خصوص اعتبار این مسابقه می گوید: مسابقات AIAA رویدادی بین المللی و معتبر است و همه ساله تیم های قدرتمندی از دانشگاههای مطرح در آن شرکت می کنند و قطعا حضور دانشجویان و محک زدن خود در اینگونه رویدادهای بین المللی بسیار مفید خواهد بود.
دکتر ملائک در خصوص نحوه ی برگزاری این مسابقه گفت: در این مسابقات سوژه هایی که برای محیط زیست به عنوان یک چالش جدی مطرح است به دانشجویان معرفی می شود و شرکت کنندگان با انجام مطالعات و تحقیقات فراوان باید ایده ها و راهکارهای علمی خود را برای حل این چالش ها ارایه نمایند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

دانشجویان ایرانی، برنده رتبه سوم مسابقات جهانی طراحی جت پیشرفته

ایران، پیشتاز تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه

بهره برداری از دستگاه شبیه‌ساز پرواز «سسنا ۱۷۲» در باغ کتاب تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها