جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

«باشگاه مغز» دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5107
یکشنبه، ۱۷ مرداد، ۱۳۹۵ | 12:14

«باشگاه مغز» دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود

دبیر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناروی‌های شناختی از راه‌اندازی «باشگاه مغز» دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سینا توکلی دبیر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناروی‌های شناختی  درباره فعالیت‌های این کمیته بیان کرد: علوم شناختی دانشی بین رشته‌ای و جدید است که به مطالعه مغز و کارکردهای آن می‌پردازد، برای ترویج و آشنایی دانش‌آموزان با این علم کمیته دانش‌آموزی ستاد در سطح مدارس فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

توکلی ادامه داد: مدرسه تابستانی علوم شناختی یکی از برنامه‌هایی است که شهریور ماه با حمایت این کمیته در دانشگاه شهید بهشتی برپا می‌شود که در آن بیش از ۵۰ دانش آموزان به مدت یک هفته در کلاس‌هایی که در حوزه‌های مختلف علوم شناختی است آموزش می‌بینند.

وی همچنین درباره طرح سفیران مغز و شناخت اظهار کرد: سفیران مغز و شناخت برنامه دیگری است که با کمیته دانشجویی ستاد به صورت مشترک انجام می‌شود در این طرح دانش آموزان ۷۰ مدرسه کشور با حضور دانشجویان نخبه با علوم شناختی آشنا می‌شوند، همچنین روزنامه دیواری‌هایی در سطح مدارس نصب و بروشورهایی توزیع می شود و برپایی نمایشگاه عکس و اینفوگرافی در مدارس از دیگر برنامه‌های کمیته است. البته در همین راستا مسابقاتی با موضوع علوم و فناوری‌های شناختی در مدارس برگزار می‌شود و دانش آموزان با فناوری شناختی خاص آشنا می‎شوند. طرح سفیران مغز در هفته سوم مهر ماه همزمان با هفته سلامت روان و هفته نخست اسفند ماه سال جاری همزمان با هفته آگاهی از مغز برگزار می‌شود.

دبیر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناروی‌های شناختی همچنین گفت: با همکاری انجمن علوم اعصاب مسابقه مقاله خوانی و پوستر دانش آموزی را در کنگره علوم اعصاب در آذر ماه برگزار می‌کنیم ، در این کنگره پنل مقاله خوانی برپا می‌شود و در زمان برگزاری کنگره نمایشگاه دستاوردها و فناوری‌های شناختی دانش آموزان نیز برپا می‌شود.

توکلی در پایان تصریح کرد: باشگاه مغز نیز ایده‌ای از این کمیته است که به زودی راه‌اندازی می‌شود تا دانش آموزان در فضای مجازی با حوزه مغز، شناخت، فناوری‌های شناختی و فعالیت‌های دانش آموزی حوزه شناختی در دنیا آشنا شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جایزه ترویج علم «چراغ» معرفی شدند

شیمیدان ایرانی برنده جایزه بین المللی یونسکو شد

عضویت یک شیمیدان ایرانی دیگر در فرهنگستان علوم جهان

رییس جدید پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی منصوب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها