شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

رییس بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد: تولید میکروب مقاوم به سل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:508
شنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:47

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تهران از تولید میکروب مقاوم به سل توسط محققان مرکز تحقیقات این بیمارستان خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دومین همایش بین‌المللی و چهاردهمین همایش ملی ژنتیک کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت محققان کشور در حوزه‌های ژنتیک خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات بیمارستان مسیح دانشوری محققان موفق به عرضه‌ میکروب مقاوم به سل شدند که این مهم از جمله دستاوردهای مناسبی در حوزه پزشکی به شمار می‌رود.

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایران با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی محققان کشور در حوزه‌های ژنتیک کشاورزی و دامداری ادامه داد: تحقیقاتی که در حوزه اصلاح ژنتیک انجام می‌شود، می‌تواند کشور را به سمت خودکفایی در حوزه‌های گیاهی و جانوری سوق دهد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از گونه‌های دامی در کشور وجود دارند که از لحاظ گوشتی و شیری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که می‌توان با صرف هزینه‌های نه چندان زیاد بهره‌برداری‌های زیادی از این نوع دام‌ها انجام داد.

ولایتی افزایش تعداد دانشجویان پزشکی، افزایش تعداد دانشکده‌های علوم پزشکی، ارتقای کیفیت علم پزشکی و ایجاد رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را از جمله زمینه‌های رشد علوم پزشکی در کشور ذکر کرد.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها