جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

وزیر علوم مطرح کرد: فعالیت کلینیک‌های فلسفه در آلمان برای انسان‌های سرگردان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:4905
چهارشنبه، ۱۳ مرداد، ۱۳۹۵ | 10:03

وزیر علوم مطرح کرد: فعالیت کلینیک‌های فلسفه در آلمان برای انسان‌های سرگردان

وزیر علوم با اشاره به این که طرح آمایش آموزش عالی ایران هم اکنون تصویب و ابلاغ شده است، گفت: ضرورت دارد برنامه کلان ساماندهی آموزش عالی تهیه شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد فرهادی روز چهارشنبه در مراسم گشایش دانشکده حقوق و علوم سیاسی و کلینیکهای حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: باید رشته های تحصیلی جدید و نو از جمله فرارشته ای، چندرشته ای و بین رشته ای در دانشگاههای کشور راه اندازی و از ظرفیت آموزش عالی به نحو احسن بهره برداری شود.وی گفت: امروز هم در داخل کشور و هم در تعاملات بین المللی به افراد حقوقی و سیاسی نیاز داریم.
فرهادی ادامه داد: به زودی باید رشته روابط بین الملل نیز در دانشگاه فردوسی مشهد دایر تا نقص این مرکز آموزش عالی به عنوان یک دانشگاه برتر در این زمینه جبران شود.
وی گفت: ایده راه‌اندازی کلینیکهای حقوقی هم بسیار جالب است و برای من تازگی دارد، هرچند که مطلع شدم در کشور آلمان حتی کلینیکهای فلسفه برای انسان‌های سرگردان و حیران راه اندازی شده که هدفش هویت بخشی به افراد است.انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

ثبوتی در نامه به وزیر علوم: نابسامانی معیشت معلمان و گسترش بی کیفیت آموزش عالی از علل بی‌علاقگی جوانان به فیزیک و ریاضی است

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها