- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دانشگاه تهران افتتاح شد

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دانشگاه تهران و با حضور معاون اول و  معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه کمک به تحقیقات حوزه علوم شناختی ، انجام آزمایشات مرتبط با مغز و ایجاد زیرساخت فناوری تصویربرداری‌های مغز است که به گفته موسسان، این آزمایشگاه ملی در اختیار تمام دانشگاه‌ها و محققان کشور است.

تجهیزات این آزمایشگاه شامل ایستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی ۳تسلا، انواع دستگاه های تحریک غیر تهاجمی مغزی سازگار با MRI، انواع الکترو انسفالوگرافی (شامل سیستم سازگار با MRI) و طیف نگاری کارکردی مادون قرمز عملکردی (سازگار با MRI) است. این آزمایشگاه همچنین مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده ، تصاویر و سیگنال و همچنین آزمایشگاه واقعیت مجازی و ارزیابی شناختی است.

این آزمایشگاه با شعار توسعه همگرا در دانش و فناوری نقشه‌برداری مغز به عنوان مجهزترین مرکز تحقیقاتی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی راه‌اندازی شد.

تاسیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای گسترش وزارت علوم رسید و بر اساس این مصوبه، به صورت هیأت امنایی اداره خواهد شد. رئیس هیأت امنای این آزمایشگاه وزیر علوم و رئیس آزمایشگاه‌های این مرکز، وزیر بهداشت است.

انتهای پیام