سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

راهیابی تیم دانشگاه شریف به دور نهایی مسابقات بین المللی ماهواره های مکعبی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45608
دوشنبه، ۲۹ مهر، ۱۳۹۸ | 15:50

راهیابی تیم دانشگاه شریف به دور نهایی مسابقات بین المللی ماهواره های مکعبی

سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)، ماهواره برگزیده مسابقات بین المللی دانشجویی طراحی ماهواره های مکعبی (کیوب ست) را که دور نهایی آن چند روز دیگر با حضور تیمی از دانشگاه صنعتی شریف در چین برگزار می شود به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سازمان فضایی ایران از راهیابی تیم دانشجویی «هویا» دانشگاه صنعتی شریف به مرحله نهایی مسابقات بین المللی دانشجویی طراحی میکرو ماهواره و ماهواره مکعبی خبر داده که از هشتم تا دهم آبان ماه امسال به میزبانی دانشگاه پلی‌تکنیک شمال‌غربی چین (NPU) برگزار خواهد شد.

این مسابقات با شعار «استفاده‌ صلح‌آمیز از فضا، جستجو در پهنه‌ کیهان، تحقق آرزوی مشترک بشر» و با هدف اشاعه‌ استفاده کاربردی از کیوب‌ست‌ها و به منظور تحقق شعار مسابقات در میان دانشجویان سراسر جهان و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاهی در حال برگزاری است.

در این میان چهار تیم از کشورمان در مرحله‌ مقدماتی این مسابقات شرکت کردند و تیم دانشجویی کیوب‌ست «هویا» از دانشگاه صنعتی شریف موفق شد ضمن پشت‌سر گذاشتن مرحله‌ مقدماتی، در بین ۲۴ تیم راه یافته به مرحله‌ یک نهایی مسابقات قرار گیرد.

سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) پرتاب ماهواره‌ تیم برتر این مسابقات را برعهده گرفته‌ و این ماهواره توسط «اپسکو» در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

روز گذشته مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از تیم دانشجویی کیوب‌ست «هویا» دانشگاه صنعتی شریف تقدیر کرد

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها