سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ساخت قاب موبایل و لپ تاپ از پوست مصنوعی انسان/ وقتی «تلفن همراه» ادامه دست می شود!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45592
یکشنبه، ۲۸ مهر، ۱۳۹۸ | 13:41

ساخت قاب موبایل و لپ تاپ از پوست مصنوعی انسان/ وقتی «تلفن همراه» ادامه دست می شود!

تیمی از محققان انگلیسی و فرانسوی موفق به تولید نوعی پوست مصنوعی شده اند که با پوشاندن گوشی ها و دیگر وسایل الکترونیک با آن می توان حسی مشابه احساسات انسانی را در آنها به وجود آورد.

به گزارش دیده بان علم ایران، پوست مصنوعی یادشده قادر به درک احساساتی همچون قلقلک داده شدن، فشرده شدن، نوازش داده شدن و غیره است.

این پوست مصنوعی که رابط کاربری Skin-on نامیده شده، به گوشی های هوشمند چسبانده می شود و بر روی بدنه لپ تاپ ها هم قابل نصب است.

فناوری ابداعی با همکاری محققانی از دانشگاه بریستول، دانشگاه سوربون و موسسه تله کام پاریس تک زمینه را برای تولید محصولات الکترونیک انسان نما فراهم می کند که از ویژگی ها و خصوصیاتی شبیه به انسان ها برخوردار هستند.

به گفته مارک تیسیر، طراح این قاب موبایل، هنگامی‌که ما با دیگران تعامل می‌کنیم، از پوست خود به عنوان یک رابط استفاده می‌کنیم. با این حال اشیائی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران همانند موبایل‌ها وجود دارند که به علت داشتن سطحی سرد رابط کاربری سردی دارند که باعث می‌شود تعامل طبیعی با آن به درستی انجام نشود. در این راستا، در این پروژه یک رابط کامل انسانی برقرار شده و پوستی مصنوعی برای دستگاه‌های موجود طراحی شده است.

برای تولید این پوست مصنوعی از دو لایه سیلیکون متفاوت با یکدیگر استفاده شده که به ترتیب درم و هیپودرم نامیده شده اند. همچنین یک لایه الکترود در بین این دو لایه قرار گرفته که متشکل از سیم هایی فوق باریک است که به عنوان حسگر عمل می کنند.

دو نوع مختلف سیلیکون، آغشته به رنگدانه هایی هستند تا در نهایت بافتی مانند پوست انسان شکل بگیرد. درک تعاملات انسانی توسط این پوست مصنوعی در آینده نزدیک، انتقال فرامین مختلف به گوشی ها و لپ تاپ ها را به شیوه هایی جدید و بدون نیاز به استفاده از صفحه کلید یا فرامین صوتی ممکن خواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی درباره زمان تجاری سازی این محصول اعلام نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها