سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

جذب ۱۲ تیم استارتاپی در نخستین شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45585
سه شنبه، ۲۳ مهر، ۱۳۹۸ | 13:43

جذب ۱۲ تیم استارتاپی در نخستین شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال

شتابدهنده «هلثینو» به عنوان نخستین شتابدهنده دانشگاهی کشور در حوزه سلامت دیجیتال همزمان با همایش کشوری پوشش همگانی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، شتابدهنده سلامت دیجیتال (هلثینو) که با حضور دکتر المنظری، مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی و دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به طور رسمی افتتاح شد.

دکتر سید عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استقرار این شتابدهنده در ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه اظهار داشت: تیم هایی که ایده های خلاقانه و قابل تجاری سازی در حوزه سلامت دیجیتال دارند می توانند ایده های خود را به شتابدهنده ارائه کنند و در صورت تایید ایده با استقرار در شتابدهنده و دریافت حمایتهای مالی و علمی آموزشی طی دوره ای شش ماهه به پروتوتایپ محصول و مرحله تاسیس شرکت برسند و در ادامه با جلب سرمایه گذار یا استقرار در مرکز رشد فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با بیان این که شتابدهنده هلثینو از مدتی پیش با جذب ۱۲ تیم استارتاپی فعالیت خود را آغاز کرده است در خصوص حمایتها و تسهیلاتی که از سوی شتابدهنده در اختیار تیم های پذیرفته شده قرار می گیرد گفت: استقرار تیم ها در یک فضای کاری مشترک، اختصاص منتور تخصصی و اعطای کمک مالی برای تهیه تجهیزات و گسترش تیم و پیگیری فعالیتها، برپایی کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی با حضور استادان و متخصصان برجسته و فراهم کردن فضای لازم برای برگزاری جلسات و نشست های تیم ها از جمله امکانات و تسهیلاتی است که در اختیار تیم ها قرار می گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در این راستا تاکنون حدود ۱۵ نفر از استادان برجسته ایرانی دانشگاه های خارج کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه دعوت شده و سخنرانی ها و دوره هایی آموزشی را در حوزه سلامت دیجیتال و کارآفرینی برگزار کرده اند.

متولیان با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۴۰ تیم دیگر در نوبت جذب در شتابدهنده هستند، اظهار داشت: شتابدهنده «هلثینو» در جذب تیم های نوآور به دانشگاه علوم پزشکی ایران محدود نیست و نیمی از تیم های جذب شده در مرحله اول هم از دانشجویان یا دانش آموختگان سایر دانشگاه های کشور هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد: راهکاری جدید برای جداسازی آنتی بیوتیک «آموکسی سیلین» از آب

/اختصاصی/یافته‌های پیمایش ملی کووید۱۹نشان داد:ایرانیان کمتر از متوسط دنیا خطر کرونا را درک کرده‌اند/پیام‌های متناقض و ادعای زودهنگام مسوولان درخصوص کنترل کرونا به شدت بر رفتارهای پیشگیرانه مردم تاثیر منفی گذاشت

انتخاب گزارش ویدیویی جراح ایرانی به عنوان مقاله برتر ژورنال فدراسیون بین المللی جراحی چاقی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها