سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

شتاب‌دهنده دیجیتال سلامت رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45582
دوشنبه، ۲۲ مهر، ۱۳۹۸ | 14:46

شتاب‌دهنده دیجیتال سلامت رونمایی شد

شتابدهنده دیجیتال سلامت، بعد از ظهر امروز همزمان با همایش پوشش همگانی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، همایش کشوری پوشش همگانی سلامت پیش از ظهر امروز با سخنرانی مدیر دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد.

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در این همایش گفت امروز یک فرصت طلایی در اختیار داریم که در کنار نگاه پوشش همگانی سلامت که سال‌ها در ایران وجود داشته، با اجرای طرح تحول سلامت نیز این موضوع را به طور جدی دنبال کردیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم در این مسیر قدم برداشته‌اند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیش از پنج میلیون نفر خدمات سلامت می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال‌های اخیر و با شروع طرح تحول سلامت، ۱۵۰ درصد تعداد نیروها و ۶۲ درصد گستره خدمات خود را افزایش داده است.

در مراسم افتتاحیه همایش کشوری پوشش همگانی سلامت با حضور وزیر بهداشت ایران، وزیر بهداشت عمان، مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و شهردار تهران از دکتر سادات سید باقر مداح به عنوان مادر پرستاری نوین ایران، فریده اکبری، اولین بهورز ایران و همچنین جمعی از تلاشگران پوشش همگانی سلامت کشور تقدیر شد.

در این بخش، پیرحسین کولیوند به دلیل تلاش هایش در زمینه سیل اخیر، احمد رئیسی به دلیل تلاش برای حذف و ریشه‌کنی مالاریا،
دکتر فرزاد محمدی به دلیل تلاش برای ریشه‌کنی و حذف تراخم، دکتر پرویز وزیریان به دلیل تلاش برای ریشه‌کنی و حذف فلج اطفال، پریناز ملازهی به دلیل تلاش برای کاهش مرگ‌ومیر نوزادان در استان سیستان و بلوچستان، خدیجه شیری به دلیل نجات مادران باردار در سیل اخیر در استان لرستان و
فریده اکبری به دلیل تلاش برای حذف و ریشه‌کنی سرخک و سرخجه تقدیر شدند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هم طی سخنانی در همایش پوشش همگانی سلامت گفت: ایران هم‌اکنون از نظر شاخص پوشش خدمات سلامت با نمره ۷۱.۷ در جایگاهی بالاتر از متوسط جهانی قرار دارد و پیش‌بینی سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی بهداشت این است که شاخص ایران به ۸۰ خواهد رسید و همراه با دو کشور بحرین و قطر رتبه اول منطقه را در اختیار خواهد داشت

رونمایی از کتاب مشترک سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت از دیگر برنامه های افتتاحیه همایش کشوری پوشش همگانی سلامت بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد: راهکاری جدید برای جداسازی آنتی بیوتیک «آموکسی سیلین» از آب

/اختصاصی/یافته‌های پیمایش ملی کووید۱۹نشان داد:ایرانیان کمتر از متوسط دنیا خطر کرونا را درک کرده‌اند/پیام‌های متناقض و ادعای زودهنگام مسوولان درخصوص کنترل کرونا به شدت بر رفتارهای پیشگیرانه مردم تاثیر منفی گذاشت

انتخاب گزارش ویدیویی جراح ایرانی به عنوان مقاله برتر ژورنال فدراسیون بین المللی جراحی چاقی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها