سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

نظام ثبت کشوری سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45579
دوشنبه، ۲۲ مهر، ۱۳۹۸ | 13:55

نظام ثبت کشوری سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد

رییس مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا از راه اندازی کشوری نظام ثبت کشوری سنگ های سیستم ادراری در این مرکز خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمد کاظم آقامیر با اعلام این خبر افزود: ابتلا به بیماری سنگ های ادراری پس از عفونت های ادراری و بیمارهای پروستات، سومین بیماری شایع دستگاه های ادراری- تناسلی است و شیوع این بیماری در ایران ۸ درصد از کل جمعیت را در بر می گیرد.

آقامیر با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای ارتقا کیفیت مراقبت، گسترش رویکرد خود مراقبتی در جامعه و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب تر ایجاد نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری در کشور محسوس است و با کمک نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری به بهترین شکل می توان به شناسایی شکاف ها و چالش های درمان و مراقبت در سیستم بهداشتی و درمانی پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا افزود: این طرح با هدف راه اندازی نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری ایران (PERSUS) برای تولید داده های تحقیقاتی، ارتقاء آگاهی عمومی و اقدامات موثرتری نسبت به پیشگیری و کنترل بیماری برای اولین بار در کشور در مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویب رسید.

وی گفت: در مرحله اول این سیستم ثبت در چهار شهر تهران، همدان، اصفهان و مشهد اجرا خواهد شد و در ادامه به سایر نقاط کشور نیز تعمیم داده می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲ شد

رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌­های علوم پزشکی کشور اعلام شد

با همکاری محققان ایرانی محقق شد: درمان موثرتر و ایمنتر سرطان پستان با بهینه سازی نانوحامل های دارو

خروج ۲۰ میلیارد دلار از کشور با مهاجرت چهار هزار پزشک/ رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: ۱۰۰ هزار صندلی دانشگاهی برای جبهه مقاومت ظرفیت داریم

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها