جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45563
یکشنبه، ۲۱ مهر، ۱۳۹۸ | 11:49

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

برنامه‌های وزارت علوم برای هفته پژوهش و فناوری امسال اعلام شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر عبدالساده نیسی، دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام برگزاری هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید» درخصوص نامگذاری روزهای این هفته تصریح کرد: روز شنبه ۲۳ آذرماه نخستین روز این هفته با عنوان «پژوهش و فناوری: مدرسه، دانشگاه و جامعه» نام‌گذاری شده که در این روز مراسم زنگ پژوهش، تقدیر از دانش‌آموزان نمونه و بازدید از دانشگاه‌ها، صنایع و مراکز تولیدی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، گفت: ۲۴ آذر ماه که دومین روز هفته پژوهش وفناوری است با عنوان «پژوهش، فناوری و توسعه ملی» نام‌گذاری شده است و برنامه‌هایی توسط دستگاه‌های اجرایی با رویکرد توسعه ملی در این روز برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: سومین روز این هفته مورخ ۲۵ آذرماه «گام دوم در پژوهش و فناوری» نام دارد و برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری توسط دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

نیسی در ادامه گفت: ۲۶ آذرماه نیز با عنوان «پژوهش، فناوری و رونق تولید» نام‌گذاری شده است و افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و همچنین تجلیل از پژوهشگران، کارآفرینان، ایده‌های برتر و استان‌های برتر انتخاب شده از برنامه‌های این روز است.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، افزود: روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه مصادف با پنجمین روز هفته پژوهش، به عنوان «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» انتخاب شده و ۲۸ آذرماه و ششمین روز این هفته با عنوان «پژوهش، فناوری، مشارکت ملی» نام‌گذاری شده است.

نیسی گفت: در آخرین روز هفته پژوهش که روز جمعه ۲۹ آذرماه است آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نیز همزمان با هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

انعقاد ۱۰ قرارداد فناورانه در نشست کارگزاران فن بازارهای کشور

اعلام اسامی روزها و برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱

برترین های پژوهش و فناوری کشور تقدیر شدند

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها