- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نشان طلای کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی به استاد ایرانی اعطا شد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برنده مدال طلا در کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مهری سالاری، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ پارکینسون حرکتی درباره این کنگره اظهار کرد: در «International congress of Parkinson’s Disease and Movement Disorders» که هرساله با شرکت هزاران نفر از پزشکان و محققان و علاقه‌مندان تحقیقات و رویکردهای تشخیص و درمان اختلالات حرکتی برگزار می‌شود، موارد نادر و بی‌سابقه از بیماری‌هایی که تشخیص آن‌ها دشوار است، مطرح و ارائه می‌شود.

برنده مدال طلای کنگره پارکینسون و اختلالات حرکتی، درباره روند انتخاب برندگان این کنگره توضیح داد: در این کنگره مقالات ارسالی در دومرحله مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت نفرات اول تا سوم مشخص می‌شوند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این کنگره صرفا بیماری‌های نادر و کمیاب که در سراسر دنیا شناسایی و درمان شده‌اند، معرفی می‌شود.

وی درباره جزئیات بیماری نادری که از سوی کشور ایران در این کنگره ارائه شد، گفت: بیمار کودکی سه ساله و مبتلا به پارکینسون ارثی بود، این بیماری بسیار نادر و برای اولین بار در ایران شناسایی شده است.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: بیماری پارکینسون ارثی، معمولا از بدو تولد نشانه دارد ولی تشخیص آن مشکل است.

وی با اشاره به نشانه‌های ابتلا به این بیماری در نوزادان به والدین تاکید کرد: کودکانی که اختلالات حرکتی دارند و یا روند تکاملی و رشدشان مثل گردن گرفتن، نشستن و سایر مراحل رشد کندتر از سایر همسالان است، باید برای مشاوره و تشخیص فورا به پزشک مراجعه کنند.

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه، تشخیص زودهنگام را راه حل موثری برای درمان بهتر بیماری پارکینسون ارثی دانست و یادآور شد: این بیماری قابل درمان است و اگر کودکان مبتلا به این بیماری در سنین پایین‌تر درمان شوند در آینده با مشکلات و اختلالات ذهنی و یا حرکتی روبرو نخواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از این کنگره که توسط انجمن بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی(MDS) برگزار می‌شود، به اشتراک گذاشتن ایده ها، تشویق علاقه‌مندان حوزه مراقبت و تحقیق از اختلالات حرکتی و پیشبرد رشته های بالینی و علمی مرتبط است.

انتهای پیام