جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

نشان طلای کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی به استاد ایرانی اعطا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45510
سه شنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۸ | 15:19

نشان طلای کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی به استاد ایرانی اعطا شد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برنده مدال طلا در کنگره بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مهری سالاری، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ پارکینسون حرکتی درباره این کنگره اظهار کرد: در «International congress of Parkinson’s Disease and Movement Disorders» که هرساله با شرکت هزاران نفر از پزشکان و محققان و علاقه‌مندان تحقیقات و رویکردهای تشخیص و درمان اختلالات حرکتی برگزار می‌شود، موارد نادر و بی‌سابقه از بیماری‌هایی که تشخیص آن‌ها دشوار است، مطرح و ارائه می‌شود.

برنده مدال طلای کنگره پارکینسون و اختلالات حرکتی، درباره روند انتخاب برندگان این کنگره توضیح داد: در این کنگره مقالات ارسالی در دومرحله مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت نفرات اول تا سوم مشخص می‌شوند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این کنگره صرفا بیماری‌های نادر و کمیاب که در سراسر دنیا شناسایی و درمان شده‌اند، معرفی می‌شود.

وی درباره جزئیات بیماری نادری که از سوی کشور ایران در این کنگره ارائه شد، گفت: بیمار کودکی سه ساله و مبتلا به پارکینسون ارثی بود، این بیماری بسیار نادر و برای اولین بار در ایران شناسایی شده است.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: بیماری پارکینسون ارثی، معمولا از بدو تولد نشانه دارد ولی تشخیص آن مشکل است.

وی با اشاره به نشانه‌های ابتلا به این بیماری در نوزادان به والدین تاکید کرد: کودکانی که اختلالات حرکتی دارند و یا روند تکاملی و رشدشان مثل گردن گرفتن، نشستن و سایر مراحل رشد کندتر از سایر همسالان است، باید برای مشاوره و تشخیص فورا به پزشک مراجعه کنند.

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه، تشخیص زودهنگام را راه حل موثری برای درمان بهتر بیماری پارکینسون ارثی دانست و یادآور شد: این بیماری قابل درمان است و اگر کودکان مبتلا به این بیماری در سنین پایین‌تر درمان شوند در آینده با مشکلات و اختلالات ذهنی و یا حرکتی روبرو نخواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از این کنگره که توسط انجمن بین‌المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی(MDS) برگزار می‌شود، به اشتراک گذاشتن ایده ها، تشویق علاقه‌مندان حوزه مراقبت و تحقیق از اختلالات حرکتی و پیشبرد رشته های بالینی و علمی مرتبط است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها