سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

ساخت دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45354
یکشنبه، ۲۴ شهریور، ۱۳۹۸ | 12:45

ساخت دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی در کشور

دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی با نمایشگر رنگی، منحنی تعداد ضربان و امکان ضبط صدا به همت یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور تولید شد.

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مجتبی اسلامیان، رئیس هیات مدیره شرکت فنون طب نقش جهان گفت: محصول جنین‌یاب دیجیتالی برای شنیدن صدای قلب جنین استفاده می‌شود که نمایشگر رنگی، منحنی تعداد ضربان و ضبط صدا از مهمترین ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌آید.

وی این محصول را از نظر کیفیت و کارآیی کاملا با مشابه خارجی آن قابل رقابت دانست و خاطرنشان کرد: این دستگاه به این صورت چندان در کشورهای اروپایی تولید نمی‌شود بلکه آنها آن را به صورت پرتابل تولید می‌کنند. اما کشورهای چین و کره مشابه دستگاه ما را تولید می‌کنند که محصول تولیدی ما قابل رقابت با محصول آنها است با این مزیت که قیمت دستگاه ما یک‌دهم دستگاه‌های چینی و کره‌ای است و خدمات ما هم بهتر و در دسترس‌تر است و برای شرکت‌های داخلی نیز از نظر اقتصادی به‌صرفه محسوب می شود.

اسلامیان با بیان اینکه این شرکت برای انبوه‌سازی و خرید مواد اولیه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات  دریافت کرده است، گفت: این تسهیلات به نسبت خوب بود و به ما کمک کرد. با کمک این تسهیلات هم‌اکنون در مرحله انبوه‌سازی قرار داریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها