- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

شیمیدان ایرانی، برنده یکی از معتبرترین جوایز علمی گیاهان دارویی شد

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی برنده جایزه انجمن تحقیقات گیاهان داروئی و ترکیبات طبیعی (GA) شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر صمد نژادابراهیمی نخستین محقق ایرانی است که جایزه Egon Stahl را که یکی از معتبرترین جوایز در حوزه گیاهان دارویی است دریافت می کند.

ابراهیمی تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه تبریز و دوره کارشناسی ارشد فیتوشیمی را در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و پس از اخذ درجه دکتری از دانشگاه بازل سوئیس و بازگشت به ایران از سال ۱۳۹۳ تاکنون عضو هیأت علمی گروه فیتوشیمی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی است.

وی که بیش از ۱۰۰ مقاله در نشریات مختلف منتشر کرده تحقیقات وسیعی در حوزه فیتوشیمی و فارماکوگنوزی دارد.
به گزارش دیده بان علم، جایزهEgon Stahl که از سال ۱۹۸۵ توسط انجمن تحقیقات گیاهان داروئی و ترکیبات طبیعی (GA) اعطا می شود دارای سه سطح طلا، نقره و برنز است.

عالی ترین سطح جایزه به پاس یک عمر فعالیت های تحقیقاتی افراد در زمینه ترکیبات طبیعی و گیاهان داروئی اعطا می شود که معمولا به افراد بالای ۶۰ سال که در آستانه بازنشستگی قرار دارند تعلق می گیرد و هر سه سال یکبار اعطا می شود. این جایزه شامل مدال طلا به همراه ۵۰۰۰ یورو پول نقد می باشد.

سطح دوم جایزه به دانشمندان جوانی که در محدوده سنی ۴۰ سال قرار دارند و توانسته اند در فاصله زمانی بعد از فارغ التحصیلی کارهای تحقیقاتی برجسته ای به صورت مستقل انجام دهند تعلق می گیرد.

این جایزه که دوره اخیر آن به دکتر نژاد ابراهیمی تعلق گرفته به صورت هر دو سال یک بار اعطا می شود و شامل مدال نقره به همراه ۳۰۰۰ یورو پول نقد است.

سطح سوم جایزه هم هر دو سال یک بار به دانشجویان دکتری با محدوده سنی ۳۰ سال که تحقیقات علمی برجسته ای در حوزه گیاهان داروئی دارند اعطا می شود. این جایزه شامل مدال برنز و ۱۵۰۰ یورو پول نقد می باشد.

انتهای پیام