سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

استقبال سفیر فرانسه از گسترش همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های فرانسه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45080
چهارشنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۸ | 13:45

استقبال سفیر فرانسه از گسترش همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های فرانسه

سفیر کشور فرانسه در نشست با مسئولان  دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نزدیک با دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و آموزشی این دانشگاه آشنا شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این  نشست  گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکارهای متعددی را با دانشگاه های کشور فرانسه طی سال های اخیر داشته است.
وی افزود: همکاری های علمی و آموزشی این دانشگاه با دانشگاه های کشور فرانسه آغاز شده که امیدواریم ادامه یابد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: تعدادی از اساتید این دانشگاه در دانشگاه های کشور فرانسه تحصیل کرده اند که اکنون این اساتید از نظر علمی و آموزشی در سطح بالایی قرار دارند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه های کشور فرانسه دوره های مشترک دارد که برنامه داریم این دوره ها توسعه یابد.

فیلیپ تیه بو، سفیر کشور فرانسه نیز در این جلسه گفت: من دیپلمات هستم اما چندسالی در حوزه پژوهشی در زمینه استراتژی های بین الملل کار و تحقیق کردم.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسئولیت هماهنگی بین تمامی مراکز دانشگاهی با کشور فرانسه را برعهده دارد.

سفیر کشور فرانسه با بیان اینکه این کشور توسعه روابط را با دانشگاه های کشور ایران داشته است، اظهار داشت: این همکاری ها بسیار پربار بوده و امیدواریم که توسعه یابد.

فیلیپ تیه بو خاطرنشان کرد: باعث خرسندی است که روابط را با دانشگاه های کشور ایران به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه دهیم. اکنون نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری بسیار نزدیک با دانشگاه های فرانسه مانند اکول پلی تکنیک، یوپک و انسام را دارد.

وی عنوان کرد: پژوهشگران ایرانی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه های مشترکی با دانشگاه های کشور فرانسه به خصوص در حوزه رباتیک انجام داده اند.

سفیر کشور فرانسه اظهار داشت: میان دو کشور ایران و فرانسه بورس دکتری با اعتبار مالی دو کشور تدوین شده است و این سفارت از برگزاری کلاسهای آموزش زبان فرانسوی و کلاسهای تخصصی به زبان فرانسوی حمایت می کند.

وی افزود: دانشگاه  صنعتی امیرکبیر همکاری بسیار نزدیکی را با دانشگاه های فرانسه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و صنعتی داشته است که امیدواریم با حمایت سفارت فرانسه در قالب برنامه جندی شاپور (برای نقل و انتقال اساتید)، جندی شاپور پلاس (خرید تجهیزات) و کوتوتل (برنامه دومدرکه) افزایش یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها