پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

چاپ نخستین کتاب مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انتشارات اشپرینگر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44976
دوشنبه، ۱۰ تیر، ۱۳۹۸ | 15:46

چاپ نخستین کتاب مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انتشارات اشپرینگر

براساس تفاهم نامه امضا شده میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انتشارات بین‌المللی اشپرینگر، کتب مورد تأئید انتشارات این دانشگاه برای انتشار مشترک در سطح جهانی به انتشارات اشپرینگر ارائه می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، نخستین کتاب منتشر شده در راستای این تفاهم نامه کتاب “Quality Confirmation Tests for Power Transformer Insulation Systems” (تست‌های تایید کیفیت برای سیستم‌های عایق برق ترانسفورماتور) نوشته دکتر بهروز وحیدی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که پس از گذرانیدن مراحل پذیرش، داوری و تکمیل فرمت مورد نظر انتشارات اشپرینگر، برای انتشارات، به این مرکز نشر ارسال و پس از تایید و پذیرش انتشارات اشپرینگر، در تیر ماه جاری بر روی وب سایت این انتشارت قرار گرفت.

یکی از مهمترین اهداف انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در نقشه راه آن پیش‌بینی و مندرج شده، “همکاری با ناشران بین‌المللی در انتشار کتب مشترک” است.

برای نیل به این هدف در تابستان سال ۱۳۹۵ تفاهم‌نامه‌ای با انتشارات بین المللی اشپرینگر منعقد و مقرر شد کتب مورد تأئید انتشارات این دانشگاه که به زبان انگلیسی تایپ شده و تایید شورای چاپ و نشر دانشگاه رسیده است، برای انتشار مشترک در سطح جهانی به انتشارات اشپرینگر ارسال شود.

در مهرماه ۹۷ یوهانا شوارز نماینده انتشارات اشپرینگر ضمن حضور در انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه‌ای با دکتر سعیدی رئیس اداره انتشارات دانشگاه، در خصوص نحوه عملیاتی کردن مفاد این تفاهم‌نامه بحث و تبادل نظر کردند.

علاوه بر کتاب دکتر وحیدی که در نشانی https://www.springer.com/de/book/9783030196929 قابل دسترسی است، چندین کتاب دیگر نیز جهت چاپ مشترک با انتشارات بین المللی اشپرینگر در دست بررسی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها