سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

نهمین جایزه علیمحمدی در فیزیک، دو برنده داشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44732
شنبه، ۲۵ خرداد، ۱۳۹۸ | 11:15

نهمین جایزه علیمحمدی در فیزیک، دو برنده داشت

نهمین جایزه علیمحمدی در فیزیک مشترکا به دو دانش آموخته فیزیک از دانشگاه تهران و دانشگاه تحصيلات تكميلی علوم پايه زنجان اعطا شد.
به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، داوران نهمین جایزه علیمحمدی از بین ۱۰ کاندیدا از دانش آموختگان دانشگاه‌های اصفهان، تحصيلات تكميلي علوم پايه زنجان، تربيت مدرس، تهران، صنعتی ‌‌‌‌‌‌‌‌شریف، یزد و پژوهشگاه دانشهای بنيادی، محمد جوادی‌ بالاكان از دانشگاه تهران از دانشگاه تهران و محمد يگانه از دانشگاه تحصيلات تكميلی علوم پايه زنجان را به عنوان برندگان این دوره جایزه انتخاب کردند.
جوادی‌ بالاكان در رساله دکتری خود به راهنمایی ياسر عبدی به ترابرد الكترون در ساختارهاي ناآراسته اكسيد فلزی به‌ منظور استفاده در قطعات نوری و فوتوولتاييك پرداخته و موضوع تحقیق رساله محمد يگانه از دانشگاه تحصيلات تكميلی علوم پايه زنجان که به راهنمایی سيف الله رسولی انجام شده، تكينگی در ساختار فريزهای ماره و كاربرد تكنيك ماره در اپتيك تكينگی است.
جایزه علیمحمدی از سال ۱۳۹۰ با همکاری پژوهشگاه دانش‌های بنيادی و انجمن فيزيك ايران به‌ رساله‌های برتر دكتری فيزيك كه در داخل كشور تهيه شده باشند و طی سه سال منتهی به سال اعطای جايزه مرحله دفاع را گذرانده باشند، اعطا می‌شود.
به گزارش دیده بان علم اين جايزه به پاس خدمات علمی و دانشگاهی شهید مسعود عليمحمدی استاد فقيد دانشگاه تهران و اولين دانش‌آموخته دكتری فيزيك داخل كشور، به نام او نامگذاری شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها