جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دانشگاه امیرکبیر، میزبان جشنواره دانش‌آموزی ریاضی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44721
چهارشنبه، ۲۲ خرداد، ۱۳۹۸ | 14:02

دانشگاه امیرکبیر، میزبان جشنواره دانش‌آموزی ریاضی

جشنواره ملی دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ریاضیات، ۲۲ تا ۲۴ مردادماه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر با هدف علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به ریاضیات برگزار می‌شود. در این جشنواره مجموعه‌ای از مسابقات و چالش‌های جذاب ریاضی برای شرکت‌کنندگان طراحی شده است که در این مسابقات حل مسائل ریاضی به صورت گروهی انجام می‌شود و دانش‌آموزان فارغ از آموزش‌های کتاب درسی، با مفاهیمی در ریاضی مانند نظریه مجموعه‌ها، گروه‌ها، گراف و آنالیز ترکیبی آشنا می‌شوند.

با اینکه در جریان بازی‌ها، مسابقات و چالش‌ها نامی از این مباحث به میان نمی‌آید، اما این مباحث به صورت عملی و مهارتی به کار گرفته می‌شوند.

اولین جلسه هماهنگی با مدیران، رابطان، مربیان و معلمان پژوهش ۲۶ خردادماه با حضور رئیس دانشکده، رئیس انجمن ریاضی ایران، برخی از مولفان کتب درسی و اساتید المپیادهای ریاضی و دبیر اجرایی جشنواره در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

شرکت در این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه جشنواره به نشانی asrf.aut.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۶۴۵۴۵۶۶۸ و ۶۴۵۴۵۶۵۴ و ۰۹۰۱۷۰۷۰۳۲۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مراسم یادبود زنده یاد استاد نوذری دالینی در دانشگاه تهران برگزار می شود

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

عضویت دو دانشگر ایرانی در آکادمی علوم جهان

ریاضیدان ایرانی، برنده جایزه موسسه آمار ریاضی آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها