- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی: ایران می‌تواند بهترین شریک فناوری چین در منطقه باشد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این دیدار که در مجتمع شکوفایی شرکت‌‌های دانش بنیان برگزار شد، دکتر علی وحدت با اشاره سفر اخیر خود به چین برای شرکت در اجلاس نوآوری پوجیانگ ۲۰۱۹ گفت: در این اجلاس سه پیشنهاد عملیاتی شامل تشکیل شبکه‌ تبادل نیازهای فناورانه در مسیر جاده جدید ابریشم، گفت وگوی سیاستی بین نهادهای دولتی و خصوصی کشورها و ایجاد صندوق‌های مشترک ارائه شد که امیدواریم این دیدار زمینه‌های اجرایی‌شدن این پیشنهادها را فراهم کند.

وی در ادامه ضمن استقبال از سیاست‌های دولت چین در خصوص طرح «جاده و کمربند» و احیای جاده ابریشم با محوریت همکاری‌های اقتصادی تصریح کرد: ما معتقدیم در حوزه فناوری و نوآوری، ایران می‌تواند بهترین شریک چین در منطقه باشد و در این راستا ما آماده همکاری هستیم.

وحدت با اشاره به روابط تاریخی دو کشور افزود: پیشنهاد اصلی ما ایجاد صندوق‌های مشترک بین نهادهای مالی دو کشور است. در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی میزبانی گفتگوهای مشترک بین نمایندگان نهادهای مالی طرفین را دارد.

«یه دونگبای»، معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی با سوابق و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در چند سال اخیر چین در حوزه علم، فناوری و نوآوری همکاری خوبی با ایران داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز بین دو طرف به امضاء رسیده است.

معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین در ادامه از برنامه دولت چین برای تعریف پروژه‌های مشترک و همکاری بین شرکت‌های حوزه فناوری دو طرف خبر داد.

در ابتدای این دیدار، سهراب آسا، مشاور امور بین‌الملل صندوق نوآوری وشکوفایی گزارش کوتاهی درباره سوابق، خدمات و دستاوردهای صندوق ارائه کرد. در این دیدار، «یو جیائو» معاون برنامه‌ریزی معاونت امور بین‌الملل وزارت علوم چین، یاسر عرب‌نیا معاون ارتباطات و بین‌الملل و دکتر ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام