- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد: حمایت صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت خدمات مالکیت فکری

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: با توجه به اهمیت خدمات مالکیت فکری در تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و حفاظت و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان در داخل و خارج کشور، صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از دریافت این خدمات برای شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب خدمات توانمندسازی را آغاز کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سیاوش ملکی فر با بیان این مطلب گفت: خدمات مالکیت فکری که صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری برای اولین بار از دریافت آن‌ها حمایت می‌کند عبارت است از ثبت اختراع، طرح و نشان تجاری در داخل و خارج کشور و خدمات ممیزی و مدیریت دارایی‌های فکری.

به گفته وی در بخش «ممیزی و مدیریت و ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری» به عنوان یکی از مهمترین خدمات این حوزه، شرکت‌ها می‌توانند از سه خدمت«جستجوی دانش‌پیشین (Novelty Check)»، «نقض‌پتنت (Infringement)» و «تحلیل پتنت» استفاده کنند.

ملکی فر در توضیح خدمات «نقض پتنت» خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی یا شرکت‌هایی که در آستانه صادرات محصولات و خدمات خود قرار دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات «نقض پتنت» اطمینان یابند که فروش محصول، خدمت یا دانش فنی آن‌ها در کشور مقصد، موجب نقض حقوق مالکیت فکری سایر شرکت‌ها نمی‌شود. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند با ثبت دارایی‌های فکری خود در مقاصد صادراتی، از بازارهای صادراتی خود پیشگیرانه حفاظت کنند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی درباره «تحلیل پتنت» نیز افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد توسعه محصولات فناورانه جدید دارند نیز می‌توانند با استفاده از خدمات «تحلیل پتنت»، شناخت عمیقی از آخرین وضعیت دانش و فناوری در حوزه‌های مرتبط به دست آورده و مسیر توسعه و اکتساب محصول را شتاب ببخشند.

گفتنی است علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فرآیند دریافت این خدمات و جزئیات بیشتر در خصوص میزان و نحوه حمایت صندوق می‌توانند با مدیریت خدمات توانمندسازی به شماره تلفن ۴۲۱۷۰۶۹۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام