سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

برنامه دانشگاه آزاد برای تأسیس مهدکودک!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44477
شنبه، ۴ خرداد، ۱۳۹۸ | 11:40

برنامه دانشگاه آزاد برای تأسیس مهدکودک!

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سما اشاره کرد و افزود: برای ساختن یک نسل و تربیت فرهنگی باید از پیش‌دبستانی و مهدکودک شروع کرد و در مأموریت‌ها تأسیس مهدکودک نیز در نظر گرفته شده و توصیه ام این است که در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علیرضا منظری توکلی در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، گفت: مبنای توسعه در استان‌ها باید آموزش و آموزش عالی باشد و امروز مهم‌ترین بخش حتی در موضوع ثروت که ارزش اقتصادی هم دارد، ثروت دانش‌بنیان است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: معتقدیم اگر مدیر مدرسه با تدبیر و پرتلاش باشد و بتواند انگیزه ایجاد کند، همه امور مدرسه درست می‌شود و برعکس اگر مدیر مدرسه برای اداره مدرسه توانایی نداشته و بهترین شرایط فیزیکی و تجهیزات هم فراهم باشد، آن مدرسه به سامان نخواهد رسید.

وی با یادآوری دغدغه‌ها و توجه جدی مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و به تبع آن دستور دکتر ولایتی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه قوی وارد شود، افزود: امروز مدرسه داری به لحاظ تربیتی، فرهنگی، آینده سازی و به لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی گفت: استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش به دلیل اینکه آموزش محور است، بهترین وضعیت را در سطح کشور داراست، ولی در سایر نقاط کشور آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد.

بیشترین نظارت در اجرای دقیق سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موظف هستیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس سما پیاده کنیم، تصریح کرد: دلیل اصلی تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای این سند، این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر در کل کشور پیاده شود، آینده کشور تأمین می‌شود. از این پس بیشترین نظارت در این بخش خواهد بود، چون دشمن به دنبال پیاده کردن سند ۲۰۳۰ است.

وی تعامل سازمان آموزش و پرورش استان سمنان با دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در حوزه مدارس سما را بسیار مطلوب دانست و پیگیری جدی رؤسای واحدهای دانشگاهی بر اساس سیاست‌های جدید را خواستار شد و تأکید کرد: سیاست دانشگاه بر اساس عقلانیت و استدلال منطقی پایه‌گذاری شده و همگان موظف به تبعیت از آن هستند.

منظری توکلی ابراز امیدواری کرد که با وحدت و یکدلی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد بتوانیم از فرصت پیش رو نهایت بهره را برده و کارها را خوب پیش ببریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، تشکیل جلسه با رؤسای واحدهای استان سمنان، نشست مشترک با شورای فرهنگی و دانشجویی، بازدید از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی سمای سمنان، گفت وگو با دانش آموزان و معلمان و خیرین مدرسه ساز از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه دکتر منظری توکلی به سمنان بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها