سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

احتمال اختصاص سهمیه مضاعف به کنکوری‌های مناطق سیل زده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44475
چهارشنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۸ | 16:09

احتمال اختصاص سهمیه مضاعف به کنکوری‌های مناطق سیل زده

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال اختصاص سهمیه‌ای مازاد به کنکوری‌های مناطق سیل زده خبر داد و گفت‌: این کمیسیون چنین پیشنهادی را مطرح کرده که قرار است شورای سنجش و پذیرش آن را نهایی کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با ایسنا در توضیح اقدامات انجام شده برای کنکوری‌های مناطق سیل زده گفت: تعویق دوماهه برگزاری کنکور سراسری عاقلانه نبود چون داوطلبان کنکور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۵۰ یا ۶۰ هزار نفر در سیل آسیب دیدند پس دلیلی ندارد برای تعداد زیادی از شرکت کنندگان که طبق برنامه قبلی در طول یک سال درس خوانده‌اند کنکور را به تعویق انداخته و آنها را دچار گرفتاری کنیم کما این که تعویق دو ماهه هم تنها به معنای دادن فرصت بیشتر به این افراد است.

وی افزود: ما در همان زمان آزمون کارشناسی ارشد، دستیاری پزشکی و پیراپزشکی را برای رشته‌های پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی هر کدام به مدت یک ماه عقب انداختیم که این به دلیل شرایط سیل بود.

احمدی لاشکی همچنین گفت: از طرف دیگر مجموعه سوالات کنکور سراسری در قرنطینه با حضور تعداد افراد محدودی است که آنها یک ماه نمی‌توانند با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند. اگر قرار به تعویق زمان برگزاری کنکور به مدت دو ماه باشد یعنی باید دو ماه دیگر هم این افراد در قرنطینه بمانند. اگر بخواهیم یک روز آنها را از قرنطینه بیرون کرده تا به خانوادهشان سر بزنند و بعد سوالات لو برود تکلیف سازمان سنجش چه خواهد شد؟ به همین دلیل طولانی شدن زمان قرنطینه هم توجیه پذیر نیست.

وی همچنین اظهار کرد: اگر قرار باشد با تعویق دو ماهه برگزاری کنکور، آزمون شهریور ماه برگزار شود یعنی عملاً آغاز سال تحصیلی به آبان یا آخر آذر می‌کشد. این به معنای از بین رفتن یک نیم سال تحصیلی و در نهایت خیانت به جامعه‌ی علمی کشور است. ما حتی در زمان جنگ هم کنکور را عقب ننداختیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که باید کاری برای داوطلبان شرکت در کنکور سراسری که در سیل آسیب دیده‌اند کرد، توضیح داد: برای رسیدن به راهکاری کمیسیون آموزش جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان سنجش برگزار کرد و هماهنگ شد که علاوه بر سهمیه موجود سهمیه‌ای مضاعف به آسیب دیدگان سیل زده اختصاص یابد. مثلاً بررسی شود که قبولی داروسازی یا دامپزشکی در سال گذشته در آق قلا چه نمره‌ای کسب کرده تا کسانی که امسال کنکور می‌دهند فاصله نمرشان با آن نمره قبولی به عنوان مازاد در سهمیه اختصاص داده شود تا این داوطلبان هم دچار آسیب نشوند.

احمدی لاشکی در پایان گفت: این پیشنهاد هنوز نهایی نشده و قرار است در شورای سنجش و پذیرش مورد بحث قرار گرفته و نهایی شود؛ لذا این احتمال وجود دارد که مازاد بر سهمیه موجود سهمیه مضاعف به کنکوری‌های مناطق سیل زده داده شود؛ یعنی شهرهای سیل زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و چند شهر از استان‌های دیگر سیل زده مشمول می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ادامه تحصیل هزار دانشجو به رغم شائبه تخلف در کنکور با استفساریه مجلس

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

کاهش ۱۷ هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری نسبت به پارسال/ خوداظهاری ۱۷۳ داوطلب مبتلا به کرونا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها