سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

مرکز آمار مکلف به انتشار سالانه آمار اشتغال دانش آموختگان براساس رشته و مقطع تحصیلی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44463
چهارشنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۸ | 13:05

مرکز آمار مکلف به انتشار سالانه آمار اشتغال دانش آموختگان براساس رشته و مقطع تحصیلی شد

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس ماده سه سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان، مرکز آمار ایران باید هر ساله آمار اشتغال مرتبط با رشته‌‌های تحصیلی و مقاطع تحصیلی را با توجه زمینه شغلی و … به صورت عمومی منتشر کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر منصور کبگانیان در خصوص دستور جلسه و مصوبات صد و هجدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا گزارشی از رتبه دانشگاه‌های کشور در میان دانشگاه‌های جهان در حوزه‌های مختلف ارائه شد. خوشبختانه بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، دانشگاه‌های کشور علی‌رغم همه مشکلات، دارای وضعیت مناسب و مطلوبی در میان دانشگاه‌های جهان هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بخش مربوط به پایش و رصد فناوری نیز گزارشی از استفاده برخی کشورهای جهان از فناوری ربات و هوش مصنوعی در صنایع نظامی ارائه شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: دستور اصلی جلسه ۱۱۸ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بررسی بخش‌های باقی‌مانده از “سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان” بود که ماده یک این سیاست‌ها که مشتمل بر تکالیف و وظائف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود با توجه به پیشنهادهای اصلاحی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید. همچنین ماده دو این سیاست‌ها که به تکالیف و وظائف وزارت آموزش و پرورش اشاره داشت هم مطرح و به تصویب رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بر اساس این ماده وزارت آموزش و پرورش موظف شد ظرف چهار ماه با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها برنامه عملیاتی خود را به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد.

کبگانیان در تشریح بخشی از تکالیف و وظائف وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش حداقل یک مهارت شغلی با توجه به نیازهای بازارکار به تمام دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بر اساس تکلیف مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخشی از این تکالیف و وظائف است.

وی افزود: ساماندهی برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هم بخشی دیگر از تکالیف و وظائف وزارت آموزش و پرورش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: براساس ماده سه این سیاست‌ها مرکز آمار ایران باید هر ساله آمار اشتغال مرتبط با رشته‌‌های تحصیلی و مقاطع تحصیلی را با توجه زمینه شغلی و … به صورت عمومی منتشر کند. انتشار عمومی این آمار می‌تواند دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته مناسب راهنمایی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مادر علم آمار ایران درگذشت

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

نخستین رییس انجمن آمار درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها