سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

اعطای جایزه پژوهشي «پيتر وال» به استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44434
سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 11:10

اعطای جایزه پژوهشي «پيتر وال» به استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یکی از برندگان جایزه پژوهشی موسسه مطالعات پیشرفته «پیتر وال» دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر محمدعلی منصورنیا، دانشیار اپیدمیولوژی گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران که با دریافت این جایزه برای فرصتی مطالعاتی به هیات علمی دانشکده چشم پزشکی و علوم بینایی دانشگاه بریتیش کلمبیا ملحق خواهد شد عمدتا بر متدولوژی مطالعات اپیدمیولوژی متمرکز است.

منصورنیا همچنین به عنوان دستیار سردبیر نشریه British Journal of Sports Medicine و ویراستار نشریه علمی American Journal of Epidemiology فعالیت دارد.

وی علاوه بر انتشار حدود ۲۵۰ مقاله در نوشتن کتاب Statistics for Epidemiology (آماربرای اپیدمیولوژی) نیز همکاری داشته است.

جایزه بین المللی موسسه پژوهشي پيتروال به دانشمندان برجسته دنیا که در یک حوزه تخصصی کاملا شناخته شده هستند و رهیافتهای علمی آنها در بیش از یک زمینه تخصصی منشاء اثر بوده اعطا می شود. کاندیداهای دریافت این جایزه بايد توسط حداقل دو عضو هيات علمي دانشگاه بريتيش كلمبيا از دو دانشکده مختلف نامزد شوند. كميته تخصصي و مستقل سالانه تعداد محدودي از ميان افراد كانديد شده را به عنوان برنده جايزه ياد شده اعلام مي كند و موسسه پيتروال از برندگان جايزه دعوت مي كند تا مدتی در این موسسه و دانشگاه بريتيش كلمبيا حضور داشته باشند.

دیگر برندگان جایزه پیتر وال امسال، دانشمندانی از دانشگاه های استنفورد، آکسفورد، واترلو، تورنتو، بیرمنگام، دانشگاه های ایالتی واشنگتن، اوهایو و میشیگان و دانشگاه مک کوری استرالیا هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها