شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

چاقی، سلول های ایمنی پستان را به تشکیل تومور سوق می دهد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44368
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 13:30

چاقی، سلول های ایمنی پستان را به تشکیل تومور سوق می دهد

چرا احتمال بروز سرطان پستان در زنان چاق بیشتر است؟ محققان دپارتمان پژوهش های سرطان دانشگاه شیکاگو پاسخ را در بازبرنامه ریزی ماکروفاژها به ماکروفاژهای پیش التهابی یافته اند.

به گزارش دیده بان علم ایران، نتایج این پژوهش جدید که با مطالعه تاثیرات چاقی در نوعی بسیار تهاجمی از سرطان پستان موسوم به سرطان پستان سه گانه منفی (TNBC) انجام شده، چاقی، ماکروفاژها (درشت خوارها) را به ماکروفاژهای پیش التهابی که از نظر متابولیکی فعال هستند بازبرنامه ریزی می کند.

این ماکروفاژها درون بافت چربی پستانی تجمع پیدا می کند و سیتوکین پیش التهابی اینترلوکین ۶ را بیان می کند که موجب افزایش تومورزایی می شود. اینترلوکین ۶ به گیرنده موجود روی سطح سلول های سرطانی متصل می شود و موجب می شود که فنوتیپی شبیه سلول های بنیادی گرفته و تهاجمی تر شوند. این سلول های بنیادی سرطانی موجبات رشد و متاستاز بیشتر سرطان را فراهم می کنند.

سرطان پستان سه گانه منفی که مانند دیگر سرطان های پستان در بافت چربی رخ می دهد در برابر درمان بسیار مقاوم است زیرا گیرنده های استروژنی، پروژسترونی و گیرنده فاکتور رشد اپی درم انسانی ۲ که مقصد داروهای ضد سرطان پستان است در سلول های سرطانی TNBC‌ وجود ندارند.

یافته های این تحقیق در Journal of Experimental Medicine ارائه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یافته محققان ایرانی در خصوص هم‌افزایی تاثیر دو دارو در درمان سرطان پستان

ساخت سامانه کمک تشخیصی سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی در کشور

ترکیبات زیستی انگور در پیشگیری و درمان سرطان پستان موثرند

ارائه یک مدل تشخیصی بالقوه برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها