- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تبدیل ایده های خلاقانه دارویی و غذایی به محصول در شتابدهنده خصوصی

با راه اندازی شتابدهنده خصوصی در حوزه محصولات دارویی و غذایی در راستای تفاهم نامه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با شرکت های اکتوورکو و آماده لذیذ زمینه تبدیل ایده‎های خلاقانه به محصولات دارویی و غذایی فراهم شد.

به گزارش دیده بان علم ایران براساس موافقت نامه امضا شده بین دکتر قانعی – دبیر ستاد – و نهاله نراقی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکتوورکو و دکتر علینصر نراقی، مدیرعامل شرکت آماده لذیذ، حداقل ۱۰ تیم منتخب با استقرار در شتابدهنده اکتوتک و اخذ حمایت مالی ستاد برای تحقیق و توسعه، فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین با توجه به زیرساخت‏های مناسب گروه اکتوور و شرکت‏های زیرمجموعه آن، موافقت‏نامه دیگری با هدف مشارکت در تولید صنعتی محصولات مورد تایید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. در این موافقت‏نامه مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری، بسته محصولات حاوی بهترین خروجی‏ها و محصولات به دست آمده از فعالیت‏های شتابدهنده های همکار را به شرکت اکتوورکو ارائه کند و در صورت توافق نهایی، با حمایت مالی ستاد توسعه زیست ‏فناوری، این محصولات به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.

ستاد توسعه زیست فناوری در سالهای اخیر، با حمایت معاونت علمی و فناوری و در تعامل با شرکت‏های پیشرو حوزه زیست‏ فناوری و با هدف پرورش ایده‏ های برتر و حمایت از شرکت‏های نوپا و دانش ‏بنیان، اقدام به تاسیس و راه ‏اندازی بیش از ۱۰ شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست‏ فناوری کرده است.

نهاله علینصر نراقی اکتوور اکتوتک

انتهای پیام