جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

استاد ایرانی دانشگاه UCLA برنده مدال افتخار جزیره الیس ۲۰۱۹ شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44284
شنبه، ۱۴ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 11:21

استاد ایرانی دانشگاه UCLA برنده مدال افتخار جزیره الیس ۲۰۱۹ شد

یحیی رحمت سمیعی، استاد ایرانی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه  UCLA برنده مدال افتخار جزیره الیس ۲۰۱۹ شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مدال افتخار جزیره الیس هر ساله در ماه مه طی مراسمی در جزیره تاریخی الیس در نیویورک به گروهی از شهروندان برجسته ایالات متحده که دستاوردها و خدمات مهمی داشته اند اعطا می شود. بنیان اهدای این مدالها که توسط کنگره آمریکا به رسمیت شناخته شده از سال ۱۹۸۶ گذاشته شده است.

دکتر رحمت سمیعی که مدیر آزمایشگاه تحقیق، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری آنتن های دانشگاه UCLA است هدایت یک گروه تحقیقاتی پیشرو در زمینه توسعه فناوری های جدید برای پیشبرد برنامه های بی سیم برای انواع برنامه های کاربردی را برعهده دارد. وی همچنین سهم مهمی در تحقیقات در زمینه های مختلف الکترومغناطیس، آنتن ها، تکنیک های اندازه گیری و تشخیص، ارتباطات ماهواره ای و شخصی، برنامه های کاربردی دستگاه های پزشکی و متامواد را انجام داده است.

رحمت سمیعی پس از اخذ لیسانس از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۹۷۰ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته و دوره فوق لیسانس و دکتری مهندسی برق را در دانشگاه ایلینویز گذرانده است. به گزارش دیده بان علم، وی پس از اخذ دکتری در سال ۱۹۷۸ به آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا پیوسته و با ارائه مفاهیم نوآورانه برای انواع ارتباطات نقش مهمی در بسیاری از مأموریت های فضایی این مرکز داشته است.

در سال ۱۹۸۵ او به عنوان یکی از جوان ترین دانشمندان به عنوان محقق ارشد در  آزمایش پیشرانش جت (JPL) ناسا شناخته شد. در سال ۱۹۸۹ وی به عنوان یک استاد تمام به دانشگاه UCLA پیوست و در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ در کرسی Northrop Grumman Endowed در الکترومغناطیس خدمت کرد.

رحمت سمیعی که علاوه بر فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا در آکادمی سلطنتی علوم و هنر بلژیک هم عضویت دارد در سال ۲۰۱۱ جایزه تدریس برجسته UCLA و در سال ۲۰۰۷ جایزه IEEE Chen-To Tai را دریافت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها