جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

فردا آغاز می شود: پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آبهای جنوب کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44263
سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 15:55

فردا آغاز می شود: پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آبهای جنوب کشور

پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آبهای جنوب کشور پس از بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران و روسای دانشگاه ها دریایی کشور، ۱۱ اردیبهشت ۹۸ به مدت دو هفته در بندر بوشهر آغاز می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران در این گشت که به مناسبت روز ملی خلیج فارس صورت می گیرد، تیم تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس بخشی از برنامه تحقیقاتی و نمونه برداری در خلیج فارس را در حضور مدیران ارشد وزارت عتف، روسا و نمایندگان دانشگاه های خلیج فارس، علوم و فنون دریایی خرمشهر، مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی انجام خواهند داد.

در این گشت که از دهانه اروندرود در خلیج فارس تا مرزهای اقیانوس هند در دریای عمان امتداد می یابد، ضمن انجام نمونه برداری های فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی در خلیج فارس و دریای عمان در ۶۵ ایستگاه در قالب ۱۱ ترانسکت، وضعیت آلودگی در دریاهای جنوب کشور و لایه کم اکسیژن در دریای عمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این گشت تحقیقاتی که بخشی از برنامه پایش بلندمدت خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود، تاثیرات سیلاب های اخیر جنوب کشور بر وضعیت محیط دریایی خلیج فارس نیز مورد پایش قرار می گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدل‌سازی مقادیر شفافیت آب با داده‌های ماهواره‌ای

ششمین گشت اقیانوس شناسی خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود

مشاهده دو گونه نادر از مرجان‌های سخت در خلیج فارس

معاون پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی: تدوین برنامه پایش بلندمدت محیط های ساحلی و دریایی کشور ضروری است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها