شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

انتشار «اطلس زخم با رویکرد بازسازی بافت» از سوی انتشارات «الزویر»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44211
دوشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 09:35

انتشار «اطلس زخم با رویکرد بازسازی بافت» از سوی انتشارات «الزویر»

کتاب تازه ای در حوزه ترمیم زخم با عنوان «اطلس زخم با رویکرد بازسازی بافت» به قلم یک محقق ایرانی توسط انتشارات بین‌المللی الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.


به گزارش دیده بان علم ایران در این کتاب که توسط دکتر سهیلا سلحشور کردستانی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به رشته تحریر در آمده است، انواع مختلف زخم در بیمارانی از نژادها و قومیت‌های گوناگون در ایران گردآوری شده است.

محتوای کتاب Atlas of Wound Healing در حوزه مهندسی بافت و پزشکی بالینی و در دو بخش تالیف شد. بخش اول “تئوری ترمیم زخم” است که علاوه بر معرفی به روزترین روش‌های درمانی، گزارشی از ترمیم زخم در ۱۶۱ بیمار ارائه شده است.


بخش دوم این کتاب با ارائه پروتکل‌های درمانی انواع مختلف زخم، راهنمای جامعی برای پزشکان، پرستاران و تمام فعالان حوزه زخم به شمار می‌رود.


بیان اصول ترمیم زخم و بافت، ارائه یک راهنمای تصویری جامع برای درمان بیماران مختلف و ارائه پروتکل‌های درمانی به روز با رویکرد بازسازی بافت از جمله ویژگی‌های این کتاب است.
در این اطلس که به زبان انگلیسی ارائه شده است مطالعات بالینی انجام شده طی یک دوره ۱۵ ساله بر روی ۱۶۱ بیمار در بیش از ۳۰ بیمارستان علوم پزشکی کشور در ۲۶۴ صفحه رنگی ارائه شده است.

انتشارات الزویر از ۱۳۹ سال پیش تاکنون، یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان است و “اطلس ترمیم زخم از دیدگاه بازسازی بافت” را با شماره شابک ۰۳۲۳۶۷۹۶۸۴/۹۷۸۰۳۲۳۶۷۹۸۸ در ۱۳ فصل منتشر کرده است.

این کتاب از تارنمای «الزویر» و «گوگل بوک» قابل دسترسی است.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها