- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز برگزار می شود

سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز و دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسین قدیری، دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران گفت: این سمپوزیوم با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری‌های نقشه‌برداری مغز و به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه در قالب سه پنل تخصصی «کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی تحریک مغزی»، «کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی سیگنال‌های مغزی و کاربرد نقشه‌برداری مغز در Presurgical Planing (برنامه ریزی پیش از جراحی در درمان تومورهای مغزی)» برگزار می شود.

وی گفت: در این رویداد همچنین دومین نشست «بهارانه» پژوهشگران نقشه‌برداری مغز با حضور پژوهشگران برجسته این حوزه برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و ترویج آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: نشست با انجمن‌های علمی علوم اعصاب، قطب جراحی مغز و اعصاب کشور، انجمن پزشکی روان تنی و انجمن علمی روان پزشکان ایران از دیگر برنامه‌های این سمپوزیوم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز همزمان با سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز، دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز را هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کند. این رویداد با هدف حمایت و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تشویق پژوهشگران حوزه نقشه‌برداری مغز برای تولید و رونق تجهیزات و فناوری‌های این حوزه دایر می‌شود.

انتهای پیام